Personuppgifts-
policy

Vår ambition är att ha en enkel, öppen och tydlig relation med dig som besöker sidan, prenumererar på nyhetsbrevet, deltar på ett webinar, blir kontaktad av oss på Försäljningschefen och när du blir kund.

Här har vi sammanställt hur vi hanterar de personuppgifter vi får in till exempel via cookies eller när du fyller i ett formulär för att ladda ned en e-bok. Policyn är senast uppdaterad 2021-10-14

Personuppgiftsansvar

Vi är personuppgiftsansvariga för behandling av dina personuppgifter på vår hemsida. Att vara personuppgiftsansvarig innebär att vi måste se till att du som besökare och/eller kund är medveten om att vi samlar in dina personuppgifter, hur vi gör det och varför. Vi ser bland annat till att du kan begära att få dina uppgifter ändrade, begära ut de uppgifter vi har om dig eller använda rätten att bli helt raderad från våra system. Vi delar inte dina uppgifter till tredje part utan att du själv har godkänt detta.

Varför behöver vi din information?

Vi vill alltid ge dig maximalt med värde när du besöker oss eller är kund. Det handlar till exempel om att ge dig relevant och värdefull information. Personuppgifter och cookies som du ger ifrån dig hjälper oss att ge dig en mer personlig upplevelse och även föreslå mer relevant innehåll och relevanta erbjudanden till dig. Exempelvis, om vi ser att många klickar på ett specifikt ämne i våra e-postutskick eller laddar ner en viss typ av guide så kan vi anta att det är relevant för många och skriva mer om just det ämnet.

Försäljningschefen samlar även in och använder dina personuppgifter enligt ovan för att fullgöra, förbättra och anpassa våra åtaganden, produkter och tjänster för dig som är kund.

Vi använder också informationen i marknadsföringssyfte för att informera dig om tjänster från oss samt erbjuda till exempel guider och nyheter som vi, baserat på vad vi vet om dig, bedömer att du kan ha ett intresse och behov av.

Vilka uppgifter samlas in?

Beroende på situationen i vilken du kommer i kontakt med Försäljningschefen så kan dina personuppgifter vara inom någon av nedanstående kategorier:

Kontaktuppgifter, till exempel namn, e-postadress och telefonnummer.

Användarinformation om hur du använder vår hemsida och våra tjänster. Till exempel IP-nummer, typ av enhet och webbläsare och även information om hur du interagerar på vår site, exempelvis vilka sidor du besöker, vilka knappar du trycker på osv.

Annan information som vi mottar från dig igenom din kontakt med oss.

Hur samlar vi in uppgifterna?

Det finns två grunder för hur vi samlar in uppgiftern. Uppgifter som du väljer att dela med dig av och så kallat legitimt intresser. Du kan läsa mer om dem i följande stycken.

Uppgifter du väljer att delge oss

Det huvudsakliga sättet för oss att få in uppgifter är att du själv ger dem till oss via ett formulär. Vi erbjuder till exempel guider där vi frågar efter vissa uppgifter. Du kan alltid i efterhand be oss ändra uppgifter, delge dig dina uppgifter eller ta bort dig helt från våra databaser.

Vi samlar även in uppgifter via så kallade “cookies”. En cookie är en textfil som placeras på din hårddisk och som primärt används för att förbättra webbplatsen för användaren, till exempel för att med automatik kunna anpassa vad som syns på en webbplats baserat på besökarens val.

Cookies gör bland annat att vår webbserver känner igen dig och automatiskt kan anpassa sidan utifrån dina val, vilket sparar tid och ger en smidigare användarupplevelse.

Du kan själv välja om du vill acceptera eller blockera cookies. De flesta webbläsare tar emot cookies automatiskt. Du kan ändra webbläsarens inställningar så att den nekar cookies. Nedan följer några exempel på hur du gör för respektive webbrowser.

Om du väljer att blockera cookies kan detta försämra funktionaliteten och upplevelsen av webbplatsen.

Kontakt baserat på legitimt intresse

Du kan finnas med i vår databas för marknadsföring baserat på din yrkesroll och/eller den arbetsgivare du representerar. Hanteringen av dina kontaktuppgifter baseras på det som i GDPR kallas för legitimt intresse. Det innebär att vi bedömt att det finns ett ömsesidigt intresse/behov för oss att erbjuda just dig våra produkter och tjänster, och att det motiverar att vi samlar in och sparar dina uppgifter. Utifrån denna intresseavvägning har vi hämtat in dina kontaktuppgifter från publikt tillgängliga platser, till exempel ditt företags hemsida. Uppgifterna använder vi för att via utskick kontakta dig. Du kan enkelt avregistrera dig från framtida utskick eller be oss att ta bort dig helt från våra databaser.

Vilka system hanterar uppgifterna?

Försäljningschefen använder sig av ett antal olika system för att hantera personuppgifter. Vi ser regelbundet över systemen utifrån de krav vi ställer för att hantera personuppgifter på ett säkert och korrekt sätt.

Hur länge sparar vi dina uppgifter?

Om du själv har initierat kontakt med oss, till exempel genom att ladda ned en guide, sparar vi dina uppgifter tills du eller vi vill avsluta kontakten. Du gör enklast detta genom att klicka på länken längst ned i våra utskick.

Om vi har initierat kontakten lagras din data så länge vi bedömer att det finns ett ömsesidigt intresse för detta. Vi går regelbundet igenom vår databas och raderar kontakter som inte visar ett intresse vid kontakt, till exempel som under en period inte öppnat mail de får skickade till sig.

Ändringar eller tillägg till personuppgiftspolicyn

Vår personuppgiftspolicy kan komma att ändras i framtiden, exempelvis om det sker lagändringar. Du finner alltid den aktuella versionen på denna sida så att du lätt kan hålla dig uppdaterad.

Frågor angående personuppgiftspolicyn?

Om du har frågor eller synpunkter rörande Försäljningschefens informationshantering och vår personuppgiftspolicy är du varmt välkommen att höra av dig.

Detsamma gäller om du vill be oss ändra dina uppgifter, få dem utlämnade eller be oss ta bort dig helt från våra databaser. Du kan själv klicka på länken ”Avsluta prenumeration” i mail från oss eller kontakta oss här