Hisspresentationen är ett perfekt verktyg för att sälja mer, få ett nytt jobb, underlätta kontakt med nya människor osv. En bra hisspresentation gör att du lättare kan sälja in dig själv eller ditt företag.
Här följer 10 tillfällen då en bra hisspresentation är guld värd.
- Festen – Du känner nästan ingen, med en hisspresentation kommer alla snart att veta vem du är och du kommer att ha knutit många nya kontakter.
- Besöksbokning – När du skall boka säljmöten på telefon har du bara ett par sekunder på dig att väcka intresse, då använder du din hisspresentation.
- Inledningen av ett kundbesök – En perfekt start för att presentera dig och ditt företag innan du ger dig in på en djupare presentation.
- Avslutning på ett kundbesök – Ett perfekt sätt att repetera vem du/ditt företag är och vad ni erbjuder.
- Minglet – På ett branschmingel är en hisspresentation ett utmärkt sätt att snabbt och professionellt kunna presentera dig för många på kort tid.
- Klassåterträffen – När den klassiska frågan kommer ”Vad gör du nuförtiden?” så har du ditt svar klart, din hisspresentation.
- Anställningsintervju – För att skapa ett bra första intryck är hisspresentation perfekt för att ge en kort summering.
- Mässan – Besökaren stannar till och är nyfikna på vad ni gör. Då drar du din hisspresentation.
- Blinddaten – Du får tid att komma över första nervositeten med en förberedd bra hisspresentationen.
- Och så klart i hissen – en hissresa tar ca 30 sekunder, då är en hisspresentation perfekt för att utnyttja tiden och samtidigt skapa nya kontakter.