
Hjälp kunden att komma till beslut
Du vinner på att hjälpa kunden komma till beslut. En av de vanligaste orsakerna till att du som säljare inte
Du vinner på att hjälpa kunden komma till beslut. En av de vanligaste orsakerna till att du som säljare inte
Många går fortfarande i tron att kunden ber om att få köpa något. Detta sker i princip aldrig. Många hänvisar
”Tyvärr vi har inlett en omorganisation så vi får skjuta på detta”, ”Jag är ledsen men förutsättningarna har ändrats så
Försäljningsprocessen är på pappret en flödesbeskrivning av ditt försäljningsarbete. Processen och därmed försäljning sker i flera steg där kontakt med
Vissa kunder har svårt att ta beslut. Processerna drar ut på tiden och blir kostsamma för både säljare och köpare.
Jag har jobbat med och träffat hundratals säljare under min karriär. En sak stämmer in i stor sett på alla.
Säljare hör ordet nej oftare än andra. Det är en naturlig del av arbetet. Sannolikt får du betydligt fler nej
Merparten av alla som arbetar med försäljning behöver bli bättre på avslutsteknik. Bristen på avslut grundas i rädslan att få
Avslutsteknik är en försäljningsmetod för att effektivt leda ett samtal mot ett köpbeslut. Tekniken omfattar att identifiera och bemöta kundens behov och invändningar, för att sedan föreslå en passande lösning eller erbjudande. Målet är att skapa en win-win-situation där både kunden och säljaren gynnas. Varierande tekniker används beroende på situation och kundtyp.
Du får våra säljtips, inbjudningar till webinar och andra event om försäljning och tillväxt. Helt kostnadsfritt.
Försäljningschefen är ett försäljningsutvecklingsföretag som hjälper företag i Norden att öka försäljningen och skapa förutsägbar tillväxt – med bättre säljstrategi, effektiva metoder och verktyg samt stärkt kompetens hos både ledning och de som säljer. Det gör vi genom föreläsningar, rådgivning och utbildningar som ger resultat.