
Fyra tips för personlig och relevant kundkommunikation
Inom de flesta branscher blir kommunikationen med kunderna mer personlig. I många fall leder den ökade personliga touchen till att
Inom de flesta branscher blir kommunikationen med kunderna mer personlig. I många fall leder den ökade personliga touchen till att
Att få till personliga möten med kunden blir svårare och svårare. När du väl får möjlighet att sätta dig ned
Efterköpskänslan infinner sig en tid efter att man har köpt något. I de flesta fall har man en kortare eller
Genom att bli en expert kommer du bli mer framgångsrik i ditt säljarbete. Den tiden då du bara behövde vara
Hur agerar ni på er arbetsplats, skär ni kostnader eller skapar ni nöjda kunder? Är svaret skär kostnader är du
Att ta lärdom och ständigt låta sig influeras av andra är en bra grund för att utveckla sin egen kunskap.
Merförsäljning inom kundtjänst är ett utmärkt exempel på hur god service och försäljning kan gå hand i hand. Alldeles för
De flesta hamnar i situationen att man lovat för mycket, man begår dödssynden, gällande kundrelationen. De enorma riskerna du tar
Kundservice är navet i effektiv kundvård. Perfekta kundservicen är avgörande för att behålla kunder som inte bara stannar kvar, utan
Kundbemötande avser det sätt på vilket företag interagerar med sina kunder under alla faser av affärsrelationen, från första kontakt till efterförsäljning. Ett gott kundbemötande är avgörande för att skapa en positiv kundupplevelse, bygga förtroende och främja lojalitet. Det innefattar att vara lyhörd, tillmötesgående och professionell samt att ge snabb och effektiv service. I försäljning och affärer är kundbemötande en central del av kundservice och en viktig faktor för att skilja sig från konkurrenter och driva långsiktig framgång genom att upprätthålla starka kundrelationer.
Du får våra säljtips, inbjudningar till webinar och andra event om försäljning och tillväxt. Helt kostnadsfritt.
Försäljningschefen är ett försäljningsutvecklingsföretag som hjälper företag i hela Norden att skapa ökad försäljning och mer förutsägbar tillväxt. Vi erbjuder tjänster som föreläsningar, rådgivning och utbildningar.