Vad lovade du igår?

Den som mest ovilligt avger ett löfte är snarast att hålla det.  Jean-Jacques Rousseau   Vill du behålla dina…

Överdriven merförsäljning

Merförsäljning, en historia basserad på en verklig händelse. ”För inte så länge sedan satt en marknadschef, en…

Definition av kundvård

Kundvård är ett vanligt förekommande ord i många sammanhang. Det används slentrianmässigt då man pratar om vikten av…

Hur du skapar trogna kunder som stannar

Idag är det enklare än någonsin att hitta och byta leverantör. Det är också mindre och mindre skillnader mellan olika…

Åtgärder om man oväntat tappar en kund

Då och då händer det tyvärr alla att man tappar en kund. Oavsett om man har levererat bra och skött sitt arbeta kan det…

Grundläggande kundvård – Uppföljning

Att följa upp alla kontakter med kunden är lika viktig för bra kundvård som för bra försäljning. Säkerställ att ni…

Grundläggande kundvård – Ta på kundens glasögon

Vanligen utgår man från vad man själv behöver och agerar därefter. Om du gör precis tvärtom och ser världen som dina…

Grundläggande kundvård – Be om ursäkt

I alla situationer där kunden är missnöjd, var mycket generös med att be om ursäkt. En ursäkt är en mycket billig…