Definition av kundvård
Kundvård är ett vanligt förekommande ord i många sammanhang. Det används slentrianmässigt då man pratar om vikten av bra kundvård.
Kundvård är ett vanligt förekommande ord i många sammanhang. Det används slentrianmässigt då man pratar om vikten av bra kundvård.
Överträffa kundens förväntningar är ett mantra som slentrianmässigt återkommer i olika sammanhang kopplat för service och försäljning. Att överträffa förväntningar
Idag är det enklare än någonsin att hitta och byta leverantör. Det är också mindre och mindre skillnader mellan olika
Då och då händer det tyvärr alla att man tappar en kund. Oavsett om man har levererat bra och skött
Kundbemötande avser det sätt på vilket företag interagerar med sina kunder under alla faser av affärsrelationen, från första kontakt till efterförsäljning. Ett gott kundbemötande är avgörande för att skapa en positiv kundupplevelse, bygga förtroende och främja lojalitet. Det innefattar att vara lyhörd, tillmötesgående och professionell samt att ge snabb och effektiv service. I försäljning och affärer är kundbemötande en central del av kundservice och en viktig faktor för att skilja sig från konkurrenter och driva långsiktig framgång genom att upprätthålla starka kundrelationer.
Du får våra säljtips, inbjudningar till webinar och andra event om försäljning och tillväxt. Helt kostnadsfritt.
Försäljningschefen är ett försäljningsutvecklingsföretag som hjälper företag i hela Norden att skapa ökad försäljning och mer förutsägbar tillväxt. Vi erbjuder tjänster som föreläsningar, rådgivning och utbildningar.