Kundens behov är grunden för allt

Alla som arbetar med försäljning träffar varje dag kunder på olika sätt. Via telefon, ett personligt möte, webbmöte, på…

Personlig försäljning, hemligheten till lyckad försäljning

Fungerar personlig försäljning fortfarande? I dag går det att möta kunderna på så många olika sätt. De tekniska…

Kundinsikt eller Självfallet skall du fråga kunderna vad de vill ha

Kundinsikt är viktigt av många anledningar. Kundinsikt hjälper dig att lyckas med din försäljning och marknadsföring.…

Hur du får hela organisationen att fokusera på kundnytta

Kundnytta leder till ökad försäljning. För att skapa verklig kundnytta räcker det inte att säljarna pratar om och…

4 saker för bra kundbemötande (som många missar)

Ett dåligt kundbemötande skadar din försäljning mer än du tror. Människor älskar att gnälla på företag som inte skött…

Du måste förtjäna dina kunders förtroende

Nidbilden av en säljare är någon som manipulerar och lurar sina kunder att köpa. Denna bild börjar sakta med säkert att…

En positiv efterköpskänsla ger ökad försäljning

Känslan som infinner sig när man köpt något och just betalat kallas efterköpskänsla. I de flesta får man en kortare…

”Alla säljare lovar mycket”

Det finns flera ”sanningar” om försäljning och säljare som hängt med länge. En av de kanske starkaste och mest kända är…

Öka din försäljning genom att bli en expert

Den tiden då du bara behövde vara duktig på försäljning och kunna din produkt är för länge sedan förbi. Rollen som…

Agerar du ändligt eller oändligt?

Hur agerar ni på er arbetsplats, skär ni kostnader eller skapar ni nöjda kunder? Är svaret skär kostnader är du…