För att skapa kundnytta måste du förstå kundens problem
Kundnytta är nyckeln till att öka sin försäljning över tid. För att kunna göra det måste du ha veta vilka
Kundnytta är nyckeln till att öka sin försäljning över tid. För att kunna göra det måste du ha veta vilka
Det finns inga unika produkter, det finns inga unika lösningar. Idag kopieras allt i ett snabbt tempo. Inom princip alla
Fortfarande lever den gamla myten inom försäljning och kundvård att kunden alltid har rätt. Kunden utgår från sin verklighet. Exempelvis
I naturen är ständig utveckling eller evolution något helt självklart och sker utan sentimentalitet. Den bäst lämpande kommer i längden
Merförsäljning, en historia basserad på en verklig händelse. ”För inte så länge sedan satt en marknadschef, en försäljningschef och en
Kundvård är ett vanligt förekommande ord i många sammanhang. Det används slentrianmässigt då man pratar om vikten av bra kundvård.
Ökad lönsamhet är något som eftersträvas av de flesta företag. De flesta företag försöker öka den genom rationaliseringar och effektiviseringar.
Kundfokus är en affärsstrategi och inställning som sätter kundens behov och upplevelser i centrum för alla företagets aktiviteter. I försäljning och affärsverksamhet betonar en kundfokuserad approach att förstå och möta kundens förväntningar, vilket leder till högre kundnöjdhet, lojalitet och i slutändan till ökad försäljning och tillväxt. Företag som praktiserar kundfokus engagerar sig i kontinuerlig dialog med kunder, anpassar sina produkter och tjänster efter kundens behov och strävar efter att leverera enastående service. Genom att prioritera kundfokus skapas långsiktiga relationer och ett starkt varumärke.
Du får våra säljtips, inbjudningar till webinar och andra event om försäljning och tillväxt. Helt kostnadsfritt.
Försäljningschefen är ett försäljningsutvecklingsföretag som hjälper företag i hela Norden att skapa ökad försäljning och mer förutsägbar tillväxt. Vi erbjuder tjänster som föreläsningar, rådgivning och utbildningar.