
De tre vanligaste misstagen som gör att du misslyckas i kundmötet
Att få till personliga möten med kunden blir svårare och svårare. När du väl får möjlighet att sätta dig ned
Att få till personliga möten med kunden blir svårare och svårare. När du väl får möjlighet att sätta dig ned
Starka kundrelationer är avgörande för företagets tillväxt och stabilitet. En nöjd kund köper mer, stannar längre och rekommenderar ditt företag
Kundkommunikation innebär utbytet av information mellan ett företag och dess kunder. I försäljning och affärer är effektiv kundkommunikation avgörande för att bygga relationer, förstå kundens behov och leverera värde. Den kan ske genom olika kanaler, såsom personliga möten, telefon, e-post, sociala medier och företagets webbplats. God kundkommunikation innefattar klarhet, konsekvens och lyhördhet. Att aktivt lyssna på kunderna och ge snabba, relevanta svar stärker förtroendet och kundnöjdheten, vilket är avgörande för långsiktig affärssuccé.
Du får våra säljtips, inbjudningar till webinar och andra event om försäljning och tillväxt. Helt kostnadsfritt.
Försäljningschefen är ett försäljningsutvecklingsföretag som hjälper företag i Norden att öka försäljningen och skapa förutsägbar tillväxt – med bättre säljstrategi, effektiva metoder och verktyg samt stärkt kompetens hos både ledning och de som säljer. Det gör vi genom föreläsningar, rådgivning och utbildningar som ger resultat.