
Beslutsfattare: Identifiera och nå fram till dem
Arbetar du med B2B behöver du nå fram till olika beslutsfattare. Ju mer komplex din lösning är och ju större
Arbetar du med B2B behöver du nå fram till olika beslutsfattare. Ju mer komplex din lösning är och ju större
Storleken på din totala adresserbara marknad (TAM) är ett viktigt värde för att kunna fatta beslut kring hur du ska
Att hantera kunddata, Contact management på engelska, behöver ske korrekt och effektivt för att kunna stödja din försäljning och tillväxt.
Målgruppsanalys hjälper dig med en av grunderna för att lyckas med försäljningen och få ditt företag att växa, förmågan att
Svag nykundsförsäljning leder nästan alltid till en krympande omsättning. För att skapa tillväxt behöver du attrahera nya kunder. Beroende på
Affärsmodellen är en teoretisk modell och används för att beskriva hur företaget är tänkt att fungera. Ett vanligt användningsområde är
I forntiden var kunskap om de bästa jakt- och fiskemarkerna en grund för överlevnad. Den gick i arv genom generationerna
Målgruppsarbete inom försäljning och marknadsföring avser den kontinuerliga processen att identifiera, analysera och engagera en specifik målgrupp för att effektivisera försäljningsstrategier och marknadsföringskampanjer. Detta arbete innefattar att segmentera potentiella kunder baserat på variabler som ålder, kön, inkomst, livsstil och köpbeteende. Genom att förstå och anpassa sig till målgruppens unika behov och önskemål kan företag skapa mer riktade och effektiva kommunikationsstrategier som ökar kundengagemang och försäljning.
Du får våra säljtips, inbjudningar till webinar och andra event om försäljning och tillväxt. Helt kostnadsfritt.
Försäljningschefen är ett försäljningsutvecklingsföretag som hjälper företag i hela Norden att skapa ökad försäljning och mer förutsägbar tillväxt. Vi erbjuder tjänster som föreläsningar, rådgivning och utbildningar.