Persona: Hur du använder Buyer Persona i försäljningen
En persona kan bli ytterligare ett dokument att fylla i eller ett kraftfullt stöd i ert försäljningsarbete. I den alltmer
En persona kan bli ytterligare ett dokument att fylla i eller ett kraftfullt stöd i ert försäljningsarbete. I den alltmer
Tillväxt eller försvinn kan låta hårt. Det är dock de två alternativen du har att välja på. När det är
Det börjar bli bättre men det är fortfarande långtifrån bra. Traditionella marknads- och försäljningsavdelningar kör alltför ofta på i parallella
Om det inte redan är så på ditt företag är det hög tid nu. Att få ihop försäljning och marknad
Korsförsäljning handlar om att få dina kunder att köpa från flera delar i ditt sortiment. Många företag skulle kunna öka
Googlar du ordet säljplan får du ca 3 500 träffar, motsvarande för marknadsplan är ca 55 000. Resultatet förvånar. Framgången för ett
Säljplanen är en av de viktigaste styrdokumenten för att hantera din försäljningsstrategi. För att göra en enkel och grundläggande säljplan
Marknadsplan är ett strategiskt dokument inom försäljning och marknadsföring som beskriver företagets marknadsföringsmål och de specifika åtgärder som ska vidtas för att uppnå dessa mål. Planen inkluderar en analys av marknadssituationen, målgruppsidentifiering, positionering, och den marknadsföringsmix som kommer att användas. Den behandlar också budget, tidsramar och ansvarsfördelning inom marknadsföringsteamet. En välutformad marknadsplan är avgörande för att koordinera marknadsföringsinsatser och maximera avkastningen på investeringen.
Du får våra säljtips, inbjudningar till webinar och andra event om försäljning och tillväxt. Helt kostnadsfritt.
Försäljningschefen är ett försäljningsutvecklingsföretag som hjälper företag i hela Norden att skapa ökad försäljning och mer förutsägbar tillväxt. Vi erbjuder tjänster som föreläsningar, rådgivning och utbildningar.