
Fem saker säljaren behöver behärska för att lyckas med social försäljning
Social försäljning har på kort tid gått från att vara något ett fåtal företag ägnar sig åt till att merparten
Social försäljning har på kort tid gått från att vara något ett fåtal företag ägnar sig åt till att merparten
Social försäljning kan hjälpa dig att nå nya nivåer i ditt säljarbete. Samtidigt kräver det en hel del arbete och
Försäljningschefen innehar efter VD den viktigaste rollen på ett företag, i många företag är till och med försäljningschefen mer avgörande
Begreppet Social Selling (sv social försäljning) används flitigt på amerikanska sidor om försäljning, men har nu även börjat etablera sig
Kan du använda Twitter för att öka din försäljning. Det enkla svaret är ja, men låt oss titta lite närmare
Redan 2012 skrev jag en artikel om försäljning och sociala medier. Då var Twitter och LinkedIn i fokus. Den gången
Sociala medier: Sociala medier är digitala plattformar som möjliggör interaktion, kommunikation och innehållsdistribution bland användare. Inom försäljning och affärer används sociala medier för marknadsföring, varumärkesbyggande och direkt försäljning till konsumenter. Plattformar som Facebook, Instagram, LinkedIn och Twitter möjliggör företag att nå breda och specifika målgrupper, samla kunddata och engagera sig direkt med kunder, vilket bidrar till ökad kundnärhet och försäljning.
Du får våra säljtips, inbjudningar till webinar och andra event om försäljning och tillväxt. Helt kostnadsfritt.
Försäljningschefen är ett försäljningsutvecklingsföretag som hjälper företag i Norden att öka försäljningen och skapa förutsägbar tillväxt – med bättre säljstrategi, effektiva metoder och verktyg samt stärkt kompetens hos både ledning och de som säljer. Det gör vi genom föreläsningar, rådgivning och utbildningar som ger resultat.