Framgång beror i grunden på din kunskap och din insats. Då vi alla har samma begränsning vad gäller tid kommer här 10 tips på hur du ökar aktiviteten och på sätt säljer mer.

Utnyttja din tid bättre genom att boka in frukost- och lunchmöten. Det möjliggör upp till 400 fler möten per år. Samtidigt bygger du bättre relationer över en bit mat.

Boka upp regelbundna möten med dina kunder, exempelvis varje kvartal, och minska på så sätt tiden du lägger på att boka möten med dem.

Äg din kalender. De flesta slösar bort tid varje dag genom att ha luckor på en halvtimme här och där mellan möten. Fokusera på att styra dina möten så att du bara har tid över att transportera dig till nästa möte.

Delta på aktiviteter såsom frukostseminarier och mingel där du kan träffa nya människor. Om du är aktiv och duktig på att mingla är detta ett enormt tidseffektivt sätt att få till nya kontakter och möten.

Avsluta alltid dina möten med att boka nästa möte. Det sparar tid för både dig och kunden. Samtidigt får du en bra indikation på hur intresserad kunden är av dig och det du vill sälja.

Boka in mötesdagar för att bli effektivare. Då kan du minska restid och spilltid. Du presterar oftast bättre på möten om du har fler samma dag då du får komma i form och kan förfina allt från presentationsteknik till frågeteknik.

Lär dig använda telefonen. Många säljare är rädda för telefonen och gömmer sig bakom mail och annan kommunikation. Ett telefonsamtal är oerhört effektivt för både dig och kunden jämfört med att maila fram och tillbaka. Det bygger också relation på ett helt annat sätt.

Använd den moderna tekniken. Allt från en självklarhet som att ha ett bra CRM-system till smarta apppar på din telefon. Du kan spara mycket tid på att hänga med i teknikutvecklingen och verkligen lära dig använda de saker som finns tillgängliga.

Be om hjälp. Din tid begränsar hur mycket du kan hinna med, se därför alltid till att be om hjälp när du kan. En mycket tidsbesparande fråga är att när du träffar dina kunder fråga om de känner någon som behöver din produkt eller tjänst. De tipsen är både lättare att få till möte med och ökar möjligheten till affär. Tidsbesparande på fler sätt med andra ord.

Kommunicera med kunderna där de vill prata med dig, antingen det är telefon eller mail. Antalet kanaler har ökat idag såsom Twitter, Linkedin etc. Ta reda på var du lättast och enklast kan kommunicera med respektive kund. Det sparar tid för både dig och kunden.