Över 500 artiklar
om försäljning

Intresseväckare: Din nyckel till att få prata med kunden

En bra intresseväckare är nyckeln för att fånga kundens uppmärksamhet och få möjlighet att kommunicera mer med kunden.…

Hur du använder Content Marketing för att stödja försäljning och tillväxt

Content Marketing är numera en mycket vanligt förekommande marknadsföringsmetod. Rätt använd kan den ge ett betydande…

Sista minuten-aktiviteter för att klara (eller slå) årets säljbudget

Året börjar närma sig slutet och därmed en säljbudget som skall nås eller helst slås. Beroende på bransch och längd på…

Hur digitaliserar du säljfunktionen?

Digitalisering är ett begrepp som använts flitigt i många år och av många bolag. Risken är nästan att det börjat bli…

Affärsmodell: Tre steg och nio byggstenar

Affärsmodellen är en teoretisk modell och används för att beskriva hur företaget är tänkt att fungera. Ett vanligt…

Request for Proposal: Svar eller inte svara, det är frågan?

Att får en RFP (Request for Proposal) eller RFQ (Request for Quotation) är vardag i många branscher. För många är en…

Provision: Allt du behöver veta

Begreppet provision är för många starkt förknippat med försäljning och säljare. Det är också något som tar mycket tid…

Smarketing: Koordinera marknad och försäljning

Om det inte redan är så på ditt företag är det hög tid nu. Att få ihop försäljning och marknad och få dem att fungera…

Värdebaserad försäljning: Råd för att lyckas bättre

I allt fler branscher kommer det säljande företaget in senare och senare i processen. Ju senare desto större prisfokus…