
AI och försäljning: Hur Artificiell Intelligens påverkar säljarbetet
Artificiell Intelligens (AI) dyker nu upp inom de flesta områden. Det är i princip minst en AI-relaterad nyhet varje dag.
Artificiell Intelligens (AI) dyker nu upp inom de flesta områden. Det är i princip minst en AI-relaterad nyhet varje dag.
De teknologiska framstegen har öppnat dörrar till nya möjligheter för att automatisera försäljningen. Genom att införa automatiserade system och mjukvaror
Digitaliseringen innebär en mängd möjligheter vad gäller företagens försäljningsarbete. Många går att välja eller välja bort. Fler och fler blir
Digitalisering är ett begrepp som använts flitigt i många år och av många bolag. Risken är nästan att det börjat
Skapa leads automatisk låter lite som science fiction. I verkligheten är det mer science än fiction. Säljare lägger generellt mycket
En stor andel av de som arbetar med B2B kommer att vara utan ett jobb inom fem till tio år.
De senaste 20 åren har industrin genomgått enorma effektiviseringar genom automatisering, framför allt med ökad användning av robotar. Nu är
Automatisering inom försäljning och affärer avser användningen av teknologi för att automatisera repetitiva och rutinmässiga uppgifter. Detta inkluderar processer som kundkommunikation, dataanalys, och lagerhantering. Målet är att effektivisera verksamheten, minska manuella fel, och frigöra personalens tid för mer värdeskapande aktiviteter. I moderna affärsmiljöer är automatisering en nyckelfaktor för ökad produktivitet och konkurrenskraft.
Du får våra säljtips, inbjudningar till webinar och andra event om försäljning och tillväxt. Helt kostnadsfritt.
Försäljningschefen är ett försäljningsutvecklingsföretag som hjälper företag i hela Norden att skapa ökad försäljning och mer förutsägbar tillväxt. Vi erbjuder tjänster som föreläsningar, rådgivning och utbildningar.