Grundläggande kundvård – Lova mindre, håll mer

En av de äldsta sanningarna inom alla former av affärsrelationer är att lova mindre och hålla mer. Det borde vara…

Hur du förbättrar dina relationer med ”svåra” kunder

Det finns vissa kunder där relationerna aldrig blir riktigt bra, anledningarna kan vara många. Det är något som blev…

Fyra tips för personlig och relevant kundkommunikation

Inom de flesta branscher blir kommunikationen med kunderna mer personlig. I många fall leder den ökade personliga…

4 saker för bra kundbemötande (som många missar)

Ett dåligt kundbemötande skadar din försäljning mer än du tror. Människor älskar att gnälla på företag som inte skött…

Hur du får alla på företaget att sälja

Varför skall alla på företaget sälja? I samband med att fler och fler möter kunder är det viktigt att alla på ditt…

De tre vanligaste misstagen som gör att du misslyckas i kundmötet

Att få till personliga möten med kunden blir svårare och svårare. När du väl får möjlighet att sätta dig ned med…

Sju saker du måste göra för att behålla dina kunder

Det finns en stor mängd saker du behöver göra för att se till att behålla dina kunder över tid. Det varierar dessutom…

En positiv efterköpskänsla ger ökad försäljning

Känslan som infinner sig när man köpt något och just betalat kallas efterköpskänsla. I de flesta får man en kortare…

Öka din försäljning genom att bli en expert

Den tiden då du bara behövde vara duktig på försäljning och kunna din produkt är för länge sedan förbi. Rollen som…

Agerar du ändligt eller oändligt?

Hur agerar ni på er arbetsplats, skär ni kostnader eller skapar ni nöjda kunder? Är svaret skär kostnader är du…