Hur du garanterat förlorar affärer

Arbetar du med försäljning har du troligen en starkt fokus och vilja att göra fler och större affärer. Trots dessa gör…

Hur du förbättrar dina relationer med ”svåra” kunder

Det finns vissa kunder där relationerna aldrig blir riktigt bra, anledningarna kan vara många. Det är något som blev…

Sju enkla fel som gör att du förlorar kunder

Det finns många saker som kan göra att du förlorar kunder helt i onödan. Ibland är orsaken till att man tappar en kund…

Sju saker du måste göra för att behålla dina kunder

Oavsett hur bra du är på att skaffa nya kunder blir det svårt att växa om du inte kan behålla dina kunder. Kostnaden…

Hur du gör ett bra intryck på första kundmötet

Första kundmötet, kanske det viktigaste mötet med en kund. Att göra ett bra intryck på första kundmötet lägger ofta…

Grundläggande kundvård – Lova mindre, håll mer

Att lova mindre och hålla mer är en av de äldsta sanningarna inom alla former av affärsrelationer. Det borde vara…

Fyra tips för personlig och relevant kundkommunikation

Inom de flesta branscher blir kommunikationen med kunderna mer personlig. I många fall leder den ökade personliga…

4 saker för bra kundbemötande (som många missar)

Ett dåligt kundbemötande skadar din försäljning mer än du tror. Människor älskar att gnälla på företag som inte skött…

De tre vanligaste misstagen som gör att du misslyckas i kundmötet

Att få till personliga möten med kunden blir svårare och svårare. När du väl får möjlighet att sätta dig ned med kunder…

En positiv efterköpskänsla ger ökad försäljning

Känslan som infinner sig när man köpt något och just betalat kallas efterköpskänsla. I de flesta får man en kortare…