
Hantera svåra kunder: Råd om hur du lyckas
Svåra kunder är något de flesta av oss vill undvika. Arbetar du med försäljning eller har kundkontakt är det dock
Svåra kunder är något de flesta av oss vill undvika. Arbetar du med försäljning eller har kundkontakt är det dock
Kundbortfall är kostsamt. Att en del kunder lämnar är oundvikligt även om de är helt nöjda. Värre är när kunder
Customer centricity kan för många uppfattas som ett abstrakt begrepp. Det kan vara svårt att mäta dess kvalitet på samma
Att bygga förtroende hos dina kunder är en grundläggande komponent för att uppnå långsiktig framgång inom försäljning och affärsutveckling. Förtroende
Att tappa en kund kan vara kostsamt i reda pengar men också påverka företagets rykte. Har du många små kunder
Ingen kund är exakt den andra lik. Tittar du på en större grupp kunder går det i princip alltid att
Att arbeta med anti-churn är en viktig del av försäljningen och samtidigt ofta väldigt lönsamt. Alla företag förlorar kunder då
Kunden är på många sätt det centrala i allt företagande, eller om man vill hela marknadsekonomin. Deras behov styr vad
Ett dåligt kundbemötande skadar din försäljning mer än du tror. Människor älskar att gnälla på företag som inte skött sig.
Kundbemötande avser det sätt på vilket företag interagerar med sina kunder under alla faser av affärsrelationen, från första kontakt till efterförsäljning. Ett gott kundbemötande är avgörande för att skapa en positiv kundupplevelse, bygga förtroende och främja lojalitet. Det innefattar att vara lyhörd, tillmötesgående och professionell samt att ge snabb och effektiv service. I försäljning och affärer är kundbemötande en central del av kundservice och en viktig faktor för att skilja sig från konkurrenter och driva långsiktig framgång genom att upprätthålla starka kundrelationer.
Du får våra säljtips, inbjudningar till webinar och andra event om försäljning och tillväxt. Helt kostnadsfritt.
Försäljningschefen är ett försäljningsutvecklingsföretag som hjälper företag i Norden att öka försäljningen och skapa förutsägbar tillväxt – med bättre säljstrategi, effektiva metoder och verktyg samt stärkt kompetens hos både ledning och de som säljer. Det gör vi genom föreläsningar, rådgivning och utbildningar som ger resultat.