Risker med att inte känna sin kund

Att känna sin kund är en av de mest grundläggande sakerna inom försäljning och marknad. Trots detta finns det alltför…

Hur högsta ledningen kan stödja försäljningen

Företag där högsta ledningen tydligt stödjer och lyfter fram försäljningen har generellt en bra försäljningskultur. En…

”Varför ska du få mina pengar?”

En fråga som är relevant i alla köp och säljsituationer är ”Varför ska du få mina pengar?”. Alla kunder som är lite…

Sju beteenden som hjälper dig att bli en bättre säljare

Vill du bli en bättre säljare? Det finns ingen magisk lösning för att lyckas med att bli en bättre säljare. Du behöver…

Kunskap om produkten, men framförallt kunskap om kunden

Kunskap om kunden avgör er framgång. I hela samhället ökar kraven på kunskap. För att kunna leva i vår moderna värld…

Utgå alltid från kunden

För att du skall vara intressant för dina kunder måste du utgå från kunden och inte dig själv eller dina produkter.…

Kundens behov är grunden för allt

Alla som arbetar med försäljning träffar varje dag kunder på olika sätt. Via telefon, ett personligt möte, webbmöte, på…

Personlig försäljning, hemligheten till lyckad försäljning

Fungerar personlig försäljning fortfarande? I dag går det att möta kunderna på så många olika sätt. De tekniska…

Kundinsikt eller Självfallet skall du fråga kunderna vad de vill ha

Kundinsikt är viktigt av många anledningar. Kundinsikt hjälper dig att lyckas med din försäljning och marknadsföring.…

5 enkla saker för att göra en missnöjd kund till en nöjd kund

En missnöjd kund, tyvärr kommer du då och då att få en missnöjd kund. Även om du arbetar stenhårt på att alltid…