Hur du gör för att bli en vinnare

Bli en vinnare, oavsett vilken tävling du tävlar i. Oavsett vad du vill vinna finns det ett upplägg som gör att du…

”Spela där bollen ligger”

Alla föds med olika förutsättningar. Vi som har turen att ha fötts i ett i-land har enorma fördelar mot de som är födda…

Lyckas med Social Selling på LinkedIn

Förändringstakten inom försäljning och marknadsföring är hög. En av de stora sakerna som sker är digitaliseringen, både…

Nytt år och nya mål

"2019 skall bli ett bättre år! Då skall jag ….". I samband med att vi går in i ett nytt år har de flesta som ambition…

Lyckas med din affärsutveckling

Affärsutveckling är centralt för att företaget skall växa och vara framgångsrikt. I ett nystartat företag är…

Prospektera – Leta efter problemet

Prospektera handlar om att hitta de människor och företag som har ett problem som du kan lösa. Dessutom skall de genom…

Kundinsikt eller Självfallet skall du fråga kunderna vad de vill ha

Kundinsikt är viktigt av många anledningar. Kundinsikt hjälper dig att lyckas med din försäljning och marknadsföring.…

Mer avslut – Mer försäljning

Close too soon, and too often, and you’ll learn when to close. Douglas Edwards En dödlig synd inom försäljning är att…

Vad lovade du igår?

Den som mest ovilligt avger ett löfte är snarast att hålla det.  Jean-Jacques Rousseau   Vill du behålla dina…

The Greatest Salesman in the World

Titeln syftar till en bok från 1968 skriven Og Mandino. Förutom att skriva böcker som såldes i över 50 miljoner…