
Fem problem som gör att ni inte får affären och hur ni löser dem
Att inte få affären går så klart inte att undvika helt. Ni kan kan dock minska antalet gånger du missar
Att inte få affären går så klart inte att undvika helt. Ni kan kan dock minska antalet gånger du missar
Kunden är på många sätt det centrala i allt företagande, eller om man vill hela marknadsekonomin. Deras behov styr vad
Kundresan handlar om att utgå från kunden och titta utifrån och in. En kundresa kombineras ofta med en säljprocess för
Det finns vissa kunder där relationerna aldrig blir riktigt bra, anledningarna kan vara många. Det är något som blev fel
Har du koll på vad din säljprocess kostar? Många gångar har man inte räknat på hur mycket en process kostar.
I många branscher är säljcyklerna långa, ibland flera år. Säljcyklerna tenderar dessutom av olika anledningar att bli längre och längre.
Om du gör affärer, som säljare eller egen företagare, på en högre nivå och säljer komplexa lösningar så har du stor
Affärsmannaskap handlar till mångt och mycket om att kunna skapa en attraktivt erbjudande som skapar nytta för både kunden och
En fråga som är relevant i alla köp och säljsituationer är ”Varför ska du få mina pengar?”. Alla kunder som
Kundnytta syftar på det värde kunder erhåller från en produkt eller tjänst, avgörande för köpbeslut. Värdet kan vara funktionellt, emotionellt, eller ekonomiskt. Företag strävar efter att maximera kundnyttan genom att noggrant förstå och tillgodose kundens behov, vilket stärker kundlojalitet och främjar affärstillväxt.
Du får våra säljtips, inbjudningar till webinar och andra event om försäljning och tillväxt. Helt kostnadsfritt.
Försäljningschefen är ett försäljningsutvecklingsföretag som hjälper företag i hela Norden att skapa ökad försäljning och mer förutsägbar tillväxt. Vi erbjuder tjänster som föreläsningar, rådgivning och utbildningar.