Säljtratten för digital och personlig försäljning
Säljtratten är en modell som har varit med under lång tid och som känns igen av många som har arbetat
Säljtratten är en modell som har varit med under lång tid och som känns igen av många som har arbetat
I allt fler branscher kommer det säljande företaget in senare och senare i processen. Ju senare desto större prisfokus eftersom
Sociala medier och framför allt LinkedIn är ett fantastiskt verktyg för säljare. Det går att använda på mer eller mindre
Många är medvetna om att de måste börja med Social Selling, men skyller på att de inte har tid. Tid
Sociala nätverk och framför allt LinkedIn är ett fantastiskt verktyg för säljare. Det går att använda på mer eller mindre
Social försäljning har på kort tid gått från att vara något ett fåtal företag ägnar sig åt till att merparten
Insight Selling eller insiktsförsäljning används allt oftare i artiklar, bloggar och av experter. Insiktsförsäljning är egentligen inget nytt för de
Försäljningsmodeller är ramar och strukturer för försäljningsprocesser i företag. De inkluderar direktförsäljning, indirekt försäljning, e-handel och abonnemangsbaserade modeller. Valet av modell beror på produkttyp, marknad och företagsstrategi. En effektiv försäljningsmodell ökar verksamhetens effektivitet, når rätt målgrupp och optimerar vinst.
Du får våra säljtips, inbjudningar till webinar och andra event om försäljning och tillväxt. Helt kostnadsfritt.
Försäljningschefen är ett försäljningsutvecklingsföretag som hjälper företag i hela Norden att skapa ökad försäljning och mer förutsägbar tillväxt. Vi erbjuder tjänster som föreläsningar, rådgivning och utbildningar.