Grundläggande kundvård – Lova mindre, håll mer

En av de äldsta sanningarna inom alla former av affärsrelationer är att lova mindre och hålla mer. Det borde vara…

Tips på hur du skall göra för att förlora kunder

De flesta lägger mycket tid på att göra kunderna nöjda och få dem att stanna som kunder under en lång tid. Samtidigt…

Sju saker du måste göra för att behålla dina kunder

Det finns en stor mängd saker du behöver göra för att se till att behålla dina kunder över tid. Det varierar dessutom…

Sju enkla fel som gör att du förlorar kunder

Det finns många saker som kan göra att du förlorar kunder. Ibland är orsaken till att man tappar en kund mer…

Sex tips på hur du ökar merförsäljningen på kundtjänst

Alldeles för ofta blir det ett motsatsförhållande mellan god service och försäljning. Detta trots att de är tydligt…

Hur du garanterat förlorar affärer

Kunden i förarsätet Du låter kunden styra hela processen och levererar bara vad hon önskar. De flesta kunder behöver…

Hur du behåller dina stora kunder

Alldeles för många företag är beroende av ett fåtal stora kunder. Att ha en väl fungerande plan för hur du skall…

Förbättra företagets kundrelationer

Utveckla företagets kundrelationer ger en mängd fördelar. Goda kundrelationer ökar försäljningen och lönsamheten. Goda…

Fem saker den perfekta kundservicen aldrig gör

Kundservice är knutpunkten i kundvården. En bra kundservice gör att kunder stannar och är villiga att betala ett pris…

Det är de små sakerna som fördärvar kundupplevelsen

Du står utanför en bowlinghall som skall öppna klockan 11, klockan är 10.50. Du har bokat bana till klockan 11. En av…