Hur du kvalificerar dina leads
Att vara eller inte vara är en klassisk fråga från Hamlet. En liknande fråga behöver vi inom sälj ställa oss
Att vara eller inte vara är en klassisk fråga från Hamlet. En liknande fråga behöver vi inom sälj ställa oss
Nå kunder är kritiskt för att lycka med försäljning. Alla företag och enskilda säljare har dock individer eller grupper av
En grund i allt försäljningsarbete är att det finns en väl definierad målgrupp. För att hitta potentiella kunder måste du
Skapa leads automatisk låter lite som science fiction. I verkligheten är det mer science än fiction. Säljare lägger generellt mycket
Nya kunder – alla vill ha och behöver fler. Även om du har fullt upp just nu tappar snittföretaget 10-30
Prospektera handlar om att hitta de människor och företag som har ett problem som du kan lösa. Dessutom skall de
Prospektering handlar om arbetet med att hitta företag och kontaktpersoner som är potentiella kunder. Företag och kontaktpersoner du vill börja
Prospektering inom försäljning och affärer refererar till processen att identifiera och kvalificera potentiella kunder eller kundsegment som kan vara intresserade av ett företags produkter eller tjänster. Det är en grundläggande aktivitet i försäljningsprocessen, syftande till att skapa en databas av leads som sedan bearbetas genom direktkontakt, marknadsföring eller andra säljfrämjande åtgärder. Effektiv prospektering kräver noggrann analys och förståelse för målmarknaden för att effektivt segmentera och prioritera potentiella kunder baserat på deras sannolikhet att konvertera.
Du får våra säljtips, inbjudningar till webinar och andra event om försäljning och tillväxt. Helt kostnadsfritt.
Försäljningschefen är ett försäljningsutvecklingsföretag som hjälper företag i hela Norden att skapa ökad försäljning och mer förutsägbar tillväxt. Vi erbjuder tjänster som föreläsningar, rådgivning och utbildningar.