Personlig service: En nyckelfaktor för att vinna kunden
Kunder vill att det skall vara enkelt att handla i princip oavsett vad vi köper. Varse sig vi handlar som
Kunder vill att det skall vara enkelt att handla i princip oavsett vad vi köper. Varse sig vi handlar som
Butikssäljare är något nästan alla av oss möter i princip dagligen. I veckan hade jag nöjet att möta ”den perfekta
Att bli sedd är viktigt i många sammanhang. Att man hälsar på sina grannar ökar tryggheten och trivseln, att man
Bästsäljare som hjälper dig att sälja mer. Pressbyrån släppte i dagarna en tidning med de 120 titlar som säljer bäst
Butiksförsäljning avser processen där varor och tjänster erbjuds och säljs direkt till konsumenter från en fysisk butikslokal. Detta innebär vanligtvis en personlig interaktion mellan säljaren och kunden, där säljaren kan erbjuda råd, demonstrationer och service. Butiksförsäljning skiljer sig från andra försäljningskanaler som onlinehandel, genom att den erbjuder kunden möjlighet att direkt uppleva och utvärdera produkterna. Affärsmodellen för butiksförsäljning inkluderar ofta aspekter som butikslayout, varupresentation, lagerhållning och kundservice, vilka alla är avgörande för att locka och behålla kunder.
Du får våra säljtips, inbjudningar till webinar och andra event om försäljning och tillväxt. Helt kostnadsfritt.
Försäljningschefen är ett försäljningsutvecklingsföretag som hjälper företag i hela Norden att skapa ökad försäljning och mer förutsägbar tillväxt. Vi erbjuder tjänster som föreläsningar, rådgivning och utbildningar.