
Personlig service: En nyckelfaktor för att vinna kunden
Kunder vill att det skall vara enkelt att handla i princip oavsett vad vi köper. Varse sig vi handlar som
Kunder vill att det skall vara enkelt att handla i princip oavsett vad vi köper. Varse sig vi handlar som
Butikssäljare är något nästan alla av oss möter varje vecka. Även om e-handeln växer är den fysiska butiken fortfarande viktig
Frasen ”Vad kan jag hälpa till med?”, handlar om att få kunden att känna sig sedd. Att bli sedd är
Bästsäljare som hjälper dig att sälja mer. Pressbyrån släppte i dagarna en tidning med de 120 titlar som säljer bäst
Butiksförsäljning avser processen där varor och tjänster erbjuds och säljs direkt till konsumenter från en fysisk butikslokal. Detta innebär vanligtvis en personlig interaktion mellan säljaren och kunden, där säljaren kan erbjuda råd, demonstrationer och service. Butiksförsäljning skiljer sig från andra försäljningskanaler som onlinehandel, genom att den erbjuder kunden möjlighet att direkt uppleva och utvärdera produkterna. Affärsmodellen för butiksförsäljning inkluderar ofta aspekter som butikslayout, varupresentation, lagerhållning och kundservice, vilka alla är avgörande för att locka och behålla kunder.
Du får våra säljtips, inbjudningar till webinar och andra event om försäljning och tillväxt. Helt kostnadsfritt.
Försäljningschefen är ett försäljningsutvecklingsföretag som hjälper företag i Norden att öka försäljningen och skapa förutsägbar tillväxt – med bättre säljstrategi, effektiva metoder och verktyg samt stärkt kompetens hos både ledning och de som säljer. Det gör vi genom föreläsningar, rådgivning och utbildningar som ger resultat.