
Hur du hanterar ”Lägsta pris-kunder”
Kundtypen ”Lägsta pris-kunder” kan fel hanterade göra att ni förlorar värdefull säljtid och förlorar pengar genom krympande marginaler. I värsta
Kundtypen ”Lägsta pris-kunder” kan fel hanterade göra att ni förlorar värdefull säljtid och förlorar pengar genom krympande marginaler. I värsta
När det kommer till pris är det naturligt att köparen vill ha ett så lågt pris som möjligt och säljaren
Omvänd förhandling är ett beteende som gör att du lyckas sämre i dina förhandlingar. Du förhandlar med dig själv istället
”Om man sänker priset ökar man försäljningen, så brukar vi resonera”. ”Samma hos oss, framför allt säljarna driver att lägre
Att ge rabatt skall alltid vara en sista lösning. Om du ofta hamnar i situationer där du måste ge rabatt
Förmågan att förhandla väl kan avgöra många viktiga tillfällen i ditt yrkesliv – allt från att löneförhandla till att erhålla
Vi lever i en tid med kraftigt ökat tryck på lägre priser. Det gäller då som säljare att kunna hantera
Lämna dina uppgifter eller ring på 0790-10 22 00 så tar vi ett samtal om hur vi kan hjälpa dig, ditt team och ditt företag att öka sin försäljning och tillväxt.
Du får våra säljtips, inbjudningar till webinar och andra event om försäljning och tillväxt. Helt kostnadsfritt.
Vi hjälper dig med kommersiellt ansvar att skapa ökad försäljning och uthållig tillväxt. Genom nya insikter, förändrade säljvanor och effektiva flöden guidar vi dig genom processen till nya resultat och bättre affärer.