
Checklista när du måste ge rabatt
Att ge rabatt skall alltid vara en sista lösning i en prisdiskussion. Det finns inga magiska lösningar för att hantera
Att ge rabatt skall alltid vara en sista lösning i en prisdiskussion. Det finns inga magiska lösningar för att hantera
Att få maximalt betalt för dina produkter och tjänster underlättar att skapa tillväxt och lönsamhet. För att kunna få maximalt
Lägsta pris är något många eftersöker. Många företag, framför allt konsumentföretag, har börjat ge lägsta pris-garantier. Att ge lägsta pris
Kundtypen ”Lägsta pris-kunder” kan fel hanterade göra att ni förlorar värdefull säljtid och förlorar pengar genom krympande marginaler. I värsta
När det kommer till pris är det naturligt att köparen vill ha ett så lågt pris som möjligt och säljaren
Omvänd förhandling är ett beteende som gör att du lyckas sämre i dina förhandlingar. Du förhandlar med dig själv istället
”Om man sänker priset ökar man försäljningen, så brukar vi resonera”. ”Samma hos oss, framför allt säljarna driver att lägre
Förmågan att förhandla väl kan avgöra många viktiga tillfällen i ditt yrkesliv – allt från att löneförhandla till att erhålla
Vi lever i en tid med kraftigt ökat tryck på lägre priser. Det gäller då som säljare att kunna hantera
Förhandlingsteknik innefattar metoder och färdigheter för effektiva förhandlingar inom försäljning och affärer. Det inkluderar förberedelse, kommunikation, förståelse för motpartens behov, och förmåga till kompromiss. En skicklig förhandlare använder psykologisk insikt, aktivt lyssnande, och anpassning till situationen. Målet är en gynnsam överenskommelse för alla parter, med bevarade affärsrelationer.
Du får våra säljtips, inbjudningar till webinar och andra event om försäljning och tillväxt. Helt kostnadsfritt.
Försäljningschefen är ett försäljningsutvecklingsföretag som hjälper företag i hela Norden att skapa ökad försäljning och mer förutsägbar tillväxt. Vi erbjuder tjänster som föreläsningar, rådgivning och utbildningar.