Hur du tar konkurrenternas kunder
Beroende på bransch och hur väl etablerad den typ av lösning du säljer är måste du ta kunder från konkurrenter
Beroende på bransch och hur väl etablerad den typ av lösning du säljer är måste du ta kunder från konkurrenter
Försäljning och marknad har precis som alla områden en mängd ord, begrepp och termer som är långt ifrån självförklarande. För
Vill du ta bättre betalt än dina konkurrenter? I princip alla vinner på att sälja på värde och nytta istället
Genom att hålla koll på konkurrenterna ökar du din förmåga att vinna fler affärer. Produkterna och tjänsterna skiljer sig marginellt
En enkel konkurrentanalys hjälper dig att hela tiden ha god kunskap om dina konkurrenter och är en viktig del av
Konkurrentanalys är en metod inom affärsvärlden där ett företag bedömer styrkor, svagheter, strategier och marknadspositioner hos sina konkurrenter. Syftet är att identifiera konkurrensfördelar och potentiella risker. Analysen innefattar ofta granskning av produktutbud, prissättning, marknadsföringsstrategier och kundbas. Information från analysen används för att utforma effektiva strategier, differentiera erbjudanden och maximera företagets marknadsposition.
Du får våra säljtips, inbjudningar till webinar och andra event om försäljning och tillväxt. Helt kostnadsfritt.
Försäljningschefen är ett försäljningsutvecklingsföretag som hjälper företag i hela Norden att skapa ökad försäljning och mer förutsägbar tillväxt. Vi erbjuder tjänster som föreläsningar, rådgivning och utbildningar.