Befintliga kunder – Din mest värdefulla tillgång

Försäljning anses ofta av gemene man vara detsamma som att sälja till nya kunder. Försäljning är dock mycket mer än så,…

Kunskap om produkten, men framförallt kunskap om kunden

Kunskap om kunden avgör er framgång. I hela samhället ökar kraven på kunskap. För att kunna leva i vår moderna värld…

Utgå alltid från kunden

För att du skall vara intressant för dina kunder måste du utgå från kunden och inte dig själv eller dina produkter.…

Kundens behov är grunden för allt

Alla som arbetar med försäljning träffar varje dag kunder på olika sätt. Via telefon, ett personligt möte, webbmöte, på…

Kundinsikt eller Självfallet skall du fråga kunderna vad de vill ha

Kundinsikt är viktigt av många anledningar. Kundinsikt hjälper dig att lyckas med din försäljning och marknadsföring.…

Hur du får hela organisationen att fokusera på kundnytta

Kundnytta leder till ökad försäljning. För att skapa verklig kundnytta räcker det inte att säljarna pratar om och…

Du måste förtjäna dina kunders förtroende

Nidbilden av en säljare är någon som manipulerar och lurar sina kunder att köpa. Denna bild börjar sakta med säkert att…

Säljare måste prata och förstå kundnytta

Det är sällan som ledningsgruppen eller styrelsen har daglig kontakt med företagets kunder, utan det är i första hand…

Två saker att göra varje dag för att sälja mer

Det företag som inte fokuserar på sin försäljning kommer på sikt inte att finnas kvar. Att attrahera nya kunder och att…

Nio tips på hur du blir mer produktiv i säljarbetet

Att bli mer produktiv i säljarbetet är något många både önskar och har krav på sig att bli. Det finns många sätt att…