Kunskap om produkten, men framförallt kunskap om kunden

Kunskap om kunden avgör er framgång. I hela samhället ökar kraven på kunskap. För att kunna leva i vår moderna värld…

Utgå alltid från kunden

För att du skall vara intressant för dina kunder måste du utgå från kunden och inte dig själv eller dina produkter.…

Kundens behov är grunden för allt

Alla som arbetar med försäljning träffar varje dag kunder på olika sätt. Via telefon, ett personligt möte, webbmöte, på…

Kundinsikt eller Självfallet skall du fråga kunderna vad de vill ha

Kundinsikt är viktigt av många anledningar. Kundinsikt hjälper dig att lyckas med din försäljning och marknadsföring.…

Du måste förtjäna dina kunders förtroende

Nidbilden av en säljare är någon som manipulerar och lurar sina kunder att köpa. Denna bild börjar sakta med säkert att…

Två saker att göra varje dag för att sälja mer

Det företag som inte fokuserar på sin försäljning kommer på sikt inte att finnas kvar. Att attrahera nya kunder och att…

För att skapa kundnytta måste du förstå kundens problem

Kundnytta är nyckeln till att öka sin försäljning över tid. För att kunna göra det måste du ha veta vilka problem den…

Fem sätt att skapa ökat kundfokus på ditt företag

Bristen på kundfokus på merparten av svenska företag är slående och för att få till en förändring krävs att ledningen…

Kundupplevelsen är det viktigaste

Alla på ett företag måste ha på sig kundens glasögon i allt arbete. Detta gäller oavsett var du arbetar. På exempelvis…