
Tre delar för att lyckas med kundresan i försäljning
Kundresan handlar om att utgå från kunden och titta utifrån och in. En kundresa kombineras ofta med en säljprocess för att skapa en matchning och se
Kundresan handlar om att utgå från kunden och titta utifrån och in. En kundresa kombineras ofta med en säljprocess för att skapa en matchning och se
I allt fler branscher kommer det säljande företaget in senare och senare i processen. Ju senare desto större prisfokus eftersom kunden redan i mångt och mycket
Försäljning anses ofta av gemene man vara detsamma som att sälja till nya kunder. Försäljning är dock mycket mer än så, det handlar om att konsekvent
Kunskap om kunden avgör er framgång. I hela samhället ökar kraven på kunskap. För att kunna leva i vår moderna värld behövs kunskap inom ett stort
För att du skall vara intressant för dina kunder måste du utgå från kunden och inte dig själv eller dina produkter. Alla är i grunden mest
Alla som arbetar med försäljning träffar varje dag kunder på olika sätt. Via telefon, ett personligt möte, webbmöte, på en mässa eller en mängd andra sätt.
Kundinsikt är viktigt av många anledningar. Kundinsikt hjälper dig att lyckas med din försäljning och marknadsföring. Produkt- och tjänsteutveckling blir betydligt mer framgångsrik med god kundinsikt.
Kundnytta leder till ökad försäljning. För att skapa verklig kundnytta räcker det inte att säljarna pratar om och säljer på kundnytta. Det måste vara hela företaget.
Lämna dina uppgifter eller ring på 0790-10 22 00 så tar vi ett samtal om hur vi kan hjälpa dig, ditt team och ditt företag att öka sin försäljning och tillväxt.
Du får våra säljtips, inbjudningar till webinar och andra event om försäljning och tillväxt. Helt kostnadsfritt.
Försäljningschefen är ett försäljningsutvecklingsföretag som hjälper företag i hela Norden att skapa ökad försäljning och mer förutsägbar tillväxt. Vi erbjuder tjänster som föreläsningar, rådgivning och utbildningar.