
Affärslunch: Guiden till lyckade lunchmöten med dina kunder
Affärslunch, att kombinera lunch och affärer, är oftast en utmärkt idé. Vinsterna är flera, du blir effektivare då du får
Affärslunch, att kombinera lunch och affärer, är oftast en utmärkt idé. Vinsterna är flera, du blir effektivare då du får
Fungerar personlig försäljning fortfarande? I dag går det att möta kunderna på så många olika sätt. De tekniska möjligheterna har
Första kundmötet, kanske det viktigaste mötet med en kund. Att göra ett bra intryck på första kundmötet lägger ofta grunden
Att få till personliga möten med kunden blir svårare och svårare. När du väl får möjlighet att sätta dig ned
Klassisk mötesbokning via telefon anser många vara på utdöende. Att social försäljning och olika former av automatiserad marknadsföring kommer att
Kundbesök refererar till det personliga mötet mellan en representant från ett företag och en nuvarande eller potentiell kund. I försäljnings- och affärssammanhang är syftet med ett kundbesök oftast att stärka affärsrelationer, förstå kundens behov, presentera produkter eller tjänster och i slutändan främja försäljning. Ett välplanerat kundbesök innebär förberedelse, att lyssna på kunden, anpassa presentationen efter kundens specifika situation och följa upp mötet. Effektiva kundbesök är avgörande för att bygga förtroende, förstå kundens affär och driva tillväxt.
Du får våra säljtips, inbjudningar till webinar och andra event om försäljning och tillväxt. Helt kostnadsfritt.
Försäljningschefen är ett försäljningsutvecklingsföretag som hjälper företag i Norden att öka försäljningen och skapa förutsägbar tillväxt – med bättre säljstrategi, effektiva metoder och verktyg samt stärkt kompetens hos både ledning och de som säljer. Det gör vi genom föreläsningar, rådgivning och utbildningar som ger resultat.