Sista minuten-aktiviteter för att klara (eller slå) årets säljbudget

Året börjar närma sig slutet och därmed en säljbudget som skall nås eller helst slås. Beroende på bransch och längd på…

Pitch – Allt du behöver för en vinnande pitch

En pitch innebär att genom en kort presentation sälja in och övertyga mottagaren om värdet av din idé. Du skall få fram…

Ett par snabba och stora vinster att börja med Social Selling

Vinster att börja med Social Selling. Med över 576 miljoner träffar på Google är Social Selling ett av de mest…

Hur du hittar din första kund

Fler och fler startar eget på hel- eller deltid, en av de vanligaste utmaningarna är att få kunder. Den första eller…

Tre förslag på avslutstekniker

Avslutstekniker skall du använda när du fått en köpsignal. Det finns en stor mängd tekniker att använda. Oavsett vilken…

Snabbare och bättre avslut med fem enkla steg

I de flesta branscher blir säljprocesserna längre och längre. Risken men en längre säljprocess är att det helt enkelt…

Går det att sälja via sociala medier?

Det snabba svaret på den frågan blir ja och nej. Låt oss titta lite närmare på hur det går att sälja via sociala…

Prospektera – Leta efter problemet

Prospektera handlar om att hitta de människor och företag som har ett problem som du kan lösa. Dessutom skall de genom…

Fördelar och vinster med Social Selling

Social Selling är när säljarna på olika sätt möter och interagerar med potentiella kunder i sociala medier. Det är ett…

Nöjda kunder ger ökad nyförsäljning

Att nöjda kunder är att krav för att lyckas med merförsäljning är inget revolutionerande. Är kunden inte nöjd är det…