Hur du bör hanterar kunddata för att göra ditt företag mer produktivt
Att hantera kunddata, Contact management på engelska, behöver ske korrekt och effektivt för att kunna stödja din försäljning och tillväxt.
Att hantera kunddata, Contact management på engelska, behöver ske korrekt och effektivt för att kunna stödja din försäljning och tillväxt.
Ett CRM-system ska vara en investering för ditt företag. Något som ska spara pengar och framför allt underlätta att sälja
Ett CRM-system är grundläggande för att driva sin försäljning framgångsrikt. Dock är det fortfarande ofta svårt att få säljarna att
Många känner oro inför nya system då man tycker det är komplext och svårt. Det skrivs också ofta om hur
Att arbeta som innesäljare utan ett riktigt bra systemstöd är som att kopiera dokument med karbonpapper. En innesäljare hanterar så
Jobba i en mängd säljstödssystem är en säljares vardag. Dagligen använder en säljare i snitt ofta över fem olika säljstödssystem.
CRM (Customer Relationship Management) är en strategi för att förbättra affärsrelationer med nuvarande och potentiella kunder. Det fokuserar på att öka kundlojalitet och försäljningstillväxt genom att analysera kunddata insamlad från olika kanaler, inklusive webbplatser, e-post och sociala medier. CRM-system möjliggör effektivare och mer personlig kommunikation genom att ge en detaljerad överblick över kundbeteenden och preferenser.
Du får våra säljtips, inbjudningar till webinar och andra event om försäljning och tillväxt. Helt kostnadsfritt.
Försäljningschefen är ett försäljningsutvecklingsföretag som hjälper företag i hela Norden att skapa ökad försäljning och mer förutsägbar tillväxt. Vi erbjuder tjänster som föreläsningar, rådgivning och utbildningar.