Två vanliga och förödande misstag med Inbound Marketing
Inbound Marketing har blivit en populär metod för att möta kundens ökade kontroll över försäljningen. Rätt använd kan Inbound Marketing
Inbound Marketing har blivit en populär metod för att möta kundens ökade kontroll över försäljningen. Rätt använd kan Inbound Marketing
Är kalla samtal fortfarande er huvudsaklig källa till att få kontakt med nya kunder? Då kan det vara dags att
Inbound Marketing är en av de metoder och arbetssätt som tagits fram för att möta förändringen kring hur vi köper
Content Marketing är numera en mycket vanligt förekommande marknadsföringsmetod. Rätt använd kan den ge ett betydande stöd till försäljning och
Skapa leads automatisk låter lite som science fiction. I verkligheten är det mer science än fiction. Säljare lägger generellt mycket
Inbound marketing är en marknadsföringsmetod som fokuserar på att dra till sig kunder genom relevant och värdeskapande innehåll, istället för att aktivt söka dem genom traditionell reklam. Metoden bygger på att skapa en attraktiv närvaro genom digitala kanaler som bloggar, sociala medier och sökmotoroptimering. Genom att erbjuda informativt och engagerande innehåll, siktar inbound marketing på att etablera ett förtroende och en relation med potentiella kunder. Detta gör att när kunden är redo att köpa, är företaget och dess produkter redan bekanta och föredragna. Inbound marketing är kostnadseffektivt och har visat sig generera hög kundlojalitet och starka varumärkesrelationer.
Du får våra säljtips, inbjudningar till webinar och andra event om försäljning och tillväxt. Helt kostnadsfritt.
Försäljningschefen är ett försäljningsutvecklingsföretag som hjälper företag i hela Norden att skapa ökad försäljning och mer förutsägbar tillväxt. Vi erbjuder tjänster som föreläsningar, rådgivning och utbildningar.