
Risker med att inte känna sin kund
Att känna sin kund är en av de mest grundläggande sakerna inom försäljning och marknad. Trots detta finns det alltför
Att känna sin kund är en av de mest grundläggande sakerna inom försäljning och marknad. Trots detta finns det alltför
Ställ fler frågor och sälj mer. Kan det vara så enkelt. Vi har alla lite att lära av barn och
Always Be Connecting en modern betydlese för ABC. Inom försäljning är ABC förkortningen för Always Be Closing, att hela tiden
I forntiden var kunskap om de bästa jakt- och fiskemarkerna en grund för överlevnad. Den gick i arv genom generationerna
Persona inom marknadsföring beskriver en fiktiv men datadriven profil som representerar en typisk kund i ett visst segment. Företag skapar personas för att bättre förstå kunders behov, drivkrafter och köpbeteenden. Varje persona bygger på verkliga insikter från marknadsundersökningar och kunddata. Genom att arbeta med tydliga personas kan teamet anpassa budskap och strategi. Det leder till mer relevant kommunikation och starkare kundengagemang. Personas hjälper företag att arbeta målinriktat och effektivt i sin försäljning.