Två vanliga och förödande misstag med Inbound Marketing
Inbound Marketing har blivit en populär metod för att möta kundens ökade kontroll över försäljningen. Rätt använd kan Inbound Marketing
Inbound Marketing har blivit en populär metod för att möta kundens ökade kontroll över försäljningen. Rätt använd kan Inbound Marketing
Det börjar bli bättre men det är fortfarande långtifrån bra. Traditionella marknads- och försäljningsavdelningar kör alltför ofta på i parallella
Content Marketing är numera en mycket vanligt förekommande marknadsföringsmetod. Rätt använd kan den ge ett betydande stöd till försäljning och
I forntiden var kunskap om de bästa jakt- och fiskemarkerna en grund för överlevnad. Den gick i arv genom generationerna
Positionering inom marknadsföring och försäljning är processen att definiera hur ett varumärke eller en produkt skiljer sig från konkurrenterna och vilken plats den ska inta i konsumenternas medvetande. Effektiv positionering syftar till att skapa en unik identitet och värdeproposition som tilltalar målgruppen och underlättar deras köpbeslut. Detta uppnås genom att noggrant utveckla produktens egenskaper, prissättning, distributionskanaler och kommunikationsstrategier för att framhäva dess fördelar och särskiljande faktorer på marknaden.
Du får våra säljtips, inbjudningar till webinar och andra event om försäljning och tillväxt. Helt kostnadsfritt.
Försäljningschefen är ett försäljningsutvecklingsföretag som hjälper företag i hela Norden att skapa ökad försäljning och mer förutsägbar tillväxt. Vi erbjuder tjänster som föreläsningar, rådgivning och utbildningar.