
Hur du bör hanterar kunddata för att göra ditt företag mer produktivt
Att hantera kunddata, Contact management på engelska, behöver ske korrekt och effektivt för att kunna stödja din försäljning och tillväxt.
Att hantera kunddata, Contact management på engelska, behöver ske korrekt och effektivt för att kunna stödja din försäljning och tillväxt.
Ett CRM-system ska vara en investering för ditt företag. Något som ska spara pengar och framför allt underlätta att sälja
Ett CRM-system är grundläggande för att driva sin försäljning framgångsrikt. Dock är det fortfarande ofta svårt att få säljarna att
Många känner oro inför nya system då man tycker det är komplext och svårt. Det skrivs också ofta om hur
Jobba i en mängd säljstödssystem är en säljares vardag. Dagligen använder en säljare i snitt ofta över fem olika säljstödssystem.
CRM (Customer Relationship Management) är en strategi för att förbättra affärsrelationer med nuvarande och potentiella kunder. Företag samlar in och använder kunddata från exempelvis webbplatser, e-post och sociala medier. Genom att analysera beteenden och behov kan säljare agera snabbare och smartare. CRM-system ger tydlig överblick över varje kundkontakt, vilket gör kommunikationen mer träffsäker. En bra CRM-användning stärker relationer, ökar lojalitet och bidrar till affärstillväxt – steg för steg.