Sex tips på hur du ökar merförsäljningen på kundtjänst
Alldeles för ofta blir det ett motsatsförhållande mellan god service och försäljning. Detta trots att de är tydligt kopplade till
Alldeles för ofta blir det ett motsatsförhållande mellan god service och försäljning. Detta trots att de är tydligt kopplade till
Alldeles för många företag är beroende av ett fåtal stora kunder. Att ha en väl fungerande plan för hur du
Kundservice är knutpunkten i kundvården. En bra kundservice gör att kunder stannar och är villiga att betala ett pris över
Du står utanför en bowlinghall som skall öppna klockan 11, klockan är 10.50. Du har bokat bana till klockan 11.
Oavsett om ni har toppkvalitet i er leverans kommer det att vara saker som går fel. Något händer vilket gör
Kundupplevelsen är de samlade intryck kunden får i möte med dig och ditt företag. För att skapa en bra kundupplevelse
För att skapa en kundupplevelse i världsklass behöver ni ta ett helhetsgrepp om kundernas upplevelse i alla kontakter med er.
Merförsäljning, en historia basserad på en verklig händelse. ”För inte så länge sedan satt en marknadschef, en försäljningschef och en
Alla på ett företag måste ha på sig kundens glasögon i allt arbete. Detta gäller oavsett var du arbetar. På
Kundservice avser de aktiviteter och tjänster ett företag erbjuder för att stödja och förbättra kundernas upplevelse. Detta innefattar allt från att svara på frågor och lösa problem till att erbjuda support efter köp. I affärssammanhang är utmärkt kundservice avgörande för att bygga långsiktiga kundrelationer, öka kundnöjdhet och främja positiv mun-till-mun-marknadsföring.
Du får våra säljtips, inbjudningar till webinar och andra event om försäljning och tillväxt. Helt kostnadsfritt.
Försäljningschefen är ett försäljningsutvecklingsföretag som hjälper företag i hela Norden att skapa ökad försäljning och mer förutsägbar tillväxt. Vi erbjuder tjänster som föreläsningar, rådgivning och utbildningar.