Hur du får kunden nöjd när något går fel

Oavsett om ni har toppkvalitet i er leverans kommer det att vara saker som går fel. Något händer vilket gör att ni inte…

Småsakerna som förbättrar kundupplevelsen

Kundupplevelsen är de samlade intryck kunden får i möte med dig och ditt företag. För att skapa en bra kundupplevelse…

Hur du skapar en kundupplevelse i världsklass

För att skapa en kundupplevelse i världsklass behöver ni ta ett helhetsgrepp om kundernas upplevelse i alla kontakter…

Överdriven merförsäljning

Merförsäljning, en historia basserad på en verklig händelse. ”För inte så länge sedan satt en marknadschef, en…

Kundupplevelsen är det viktigaste

Alla på ett företag måste ha på sig kundens glasögon i allt arbete. Detta gäller oavsett var du arbetar. På exempelvis…

Definition av kundvård

Kundvård är ett vanligt förekommande ord i många sammanhang. Det används slentrianmässigt då man pratar om vikten av…

Hur du skapar trogna kunder som stannar

Idag är det enklare än någonsin att hitta och byta leverantör. Det är också mindre och mindre skillnader mellan olika…

Grundläggande kundvård – Uppföljning

Att följa upp alla kontakter med kunden är lika viktig för bra kundvård som för bra försäljning. Säkerställ att ni…

Grundläggande kundvård – Ta på kundens glasögon

Vanligen utgår man från vad man själv behöver och agerar därefter. Om du gör precis tvärtom och ser världen som dina…

Grundläggande kundvård – Be om ursäkt

I alla situationer där kunden är missnöjd, var mycket generös med att be om ursäkt. En ursäkt är en mycket billig…