Säljare måste prata och förstå kundnytta
Det är sällan som ledningsgruppen eller styrelsen har daglig kontakt med företagets kunder, utan det är i första hand säljarna
Det är sällan som ledningsgruppen eller styrelsen har daglig kontakt med företagets kunder, utan det är i första hand säljarna
Det företag som inte fokuserar på sin försäljning kommer på sikt inte att finnas kvar. Att attrahera nya kunder och
Att bli mer produktiv i säljarbetet är något många både önskar och har krav på sig att bli. Det finns
Kundnytta är nyckeln till att öka sin försäljning över tid. För att kunna göra det måste du ha veta vilka
Det finns inga unika produkter, det finns inga unika lösningar. Idag kopieras allt i ett snabbt tempo. Inom princip alla
I naturen är ständig utveckling eller evolution något helt självklart och sker utan sentimentalitet. Den bäst lämpande kommer i längden
Alla på ett företag måste ha på sig kundens glasögon i allt arbete. Detta gäller oavsett var du arbetar. På
Ökad lönsamhet är något som eftersträvas av de flesta företag. De flesta företag försöker öka den genom rationaliseringar och effektiviseringar.
Kundvärde är det värde eller den nytta som en kund upplever att en produkt eller tjänst tillför, jämfört med kostnaden för att anskaffa den. Det kan inkludera faktorer som pris, kvalitet, bekvämlighet och service. I försäljning och affärer är skapandet av högt kundvärde centralt för att attrahera och behålla kunder, samt för att skilja sig från konkurrenterna genom att erbjuda överlägsna produkter eller tjänster.
Du får våra säljtips, inbjudningar till webinar och andra event om försäljning och tillväxt. Helt kostnadsfritt.
Försäljningschefen är ett försäljningsutvecklingsföretag som hjälper företag i hela Norden att skapa ökad försäljning och mer förutsägbar tillväxt. Vi erbjuder tjänster som föreläsningar, rådgivning och utbildningar.