
Få sälj och marknad att samarbeta
Att få sälj och marknad att samarbeta kan ge kraftigt ökad försäljning (läs intäkter) till samma eller lägre kostnader. Frågan

Att få sälj och marknad att samarbeta kan ge kraftigt ökad försäljning (läs intäkter) till samma eller lägre kostnader. Frågan

Det börjar bli bättre men det är fortfarande långtifrån bra. Traditionella marknads- och försäljningsavdelningar kör alltför ofta på i parallella

Inbound Marketing är en av de metoder och arbetssätt som tagits fram för att möta förändringen kring hur vi köper

Försäljning och marknad har precis som alla områden en mängd ord, begrepp och termer som är långt ifrån självförklarande. För

Webinar har på kort tid blivit en mycket effektiv metod för att möta kunden. Metoden fungerar både för ren nyförsäljning

E-post som säljer är ett mycket effektivt sätt att kommunicera med både befintliga och potentiella kunder. Konkurrensen är dock hög
Marknadschef är en central roll i företaget och ansvarar för att leda arbetet med marknadsföring och kommunikation. Personen planerar strategier, driver kampanjer och följer upp resultat som stöder affärsmålen. Marknadschefen hanterar varumärke, produktlanseringar och kunddialog samtidigt som de analyserar marknadens behov. I nära samarbete med försäljning och produktutveckling ser marknadschefen till att insatserna hänger ihop. Rollen bidrar starkt till att attrahera kunder och stärka företagets position på marknaden.