
SWOT-analys: En komplett guide
SWOT-analys är en metod för strategisk planering som hjälper personer eller organisationer att identifiera styrkor, svagheter, möjligheter och hot relaterade

SWOT-analys är en metod för strategisk planering som hjälper personer eller organisationer att identifiera styrkor, svagheter, möjligheter och hot relaterade

Säljtratten är en modell som har varit med under lång tid och som känns igen av många som har arbetat

Digitalisering är ett begrepp som använts flitigt i många år och av många bolag. Risken är nästan att det börjat

Key Account Management är inte en modell för alla företag och framförallt inte i alla skeden för ett företag. Om

Har du koll på vad din säljprocess kostar? Många gångar har man inte räknat på hur mycket en process kostar.

Affärsmannaskap handlar till mångt och mycket om att kunna skapa en attraktivt erbjudande som skapar nytta för både kunden och

En kortare väg till affären kan vara skillnaden mellan en vunnen och en förlorad kund. Många gånger får säljare höra
En affärsmodell är en plan som beskriver hur ett företag skapar, levererar och fångar ekonomiskt värde. Den omfattar företagets produkter eller tjänster, målmarknad, intäktskällor och kostnadsstruktur. Modellen definierar också hur företaget interagerar med kunder, vilken värdeerbjudande det ger och hur det positionerar sig mot konkurrenter. Det är ett centralt verktyg för att förstå och styra affärsverksamheten.