Hur du får kunderna att älska dig och ditt företag
Ingen produkt eller tjänst är unik. Möjligtvis kan de under en mycket kort tid ha någon unik egenskap. Är det
Ingen produkt eller tjänst är unik. Möjligtvis kan de under en mycket kort tid ha någon unik egenskap. Är det
Att känna sin kund är en evig sanning för att lyckas med försäljning och tillväxt. Kunskapen om kunden i ett
Har du koll på vad din säljprocess kostar? Många gångar har man inte räknat på hur mycket en process kostar.
Efterköpskänslan infinner sig en tid efter att man har köpt något. I de flesta fall har man en kortare eller
Att skapa en bra efterköpskänsla handlar om att se till att kunden känner sig nöjd och tillfreds efter sitt köp.
Köpprocessen beskriver stegen som en konsument eller organisation genomgår från att ett behov uppstår till att ett köpbeslut fattas och genomförs. I försäljning och affärer innefattar processen vanligtvis behovsanalys, informationssökning, utvärdering av alternativ, köpbeslut och efterköpsbeteende. För företag är förståelse för kundens köpprocess central för att effektivt kunna rikta marknadsföring, anpassa försäljningstaktik och förbättra kundupplevelsen. Insikter från köpprocessen används för att optimera produktutbud och service, vilket leder till ökad kundnöjdhet och lojalitet.
Du får våra säljtips, inbjudningar till webinar och andra event om försäljning och tillväxt. Helt kostnadsfritt.
Försäljningschefen är ett försäljningsutvecklingsföretag som hjälper företag i hela Norden att skapa ökad försäljning och mer förutsägbar tillväxt. Vi erbjuder tjänster som föreläsningar, rådgivning och utbildningar.