4 saker för bra kundbemötande (som många missar)

Ett dåligt kundbemötande skadar din försäljning mer än du tror. Människor älskar att gnälla på företag som inte skött…

Du måste förtjäna dina kunders förtroende

Nidbilden av en säljare är någon som manipulerar och lurar sina kunder att köpa. Denna bild börjar sakta med säkert att…

En positiv efterköpskänsla ger ökad försäljning

Känslan som infinner sig när man köpt något och just betalat kallas efterköpskänsla. I de flesta får man en kortare…

”Alla säljare lovar mycket”

Det finns flera ”sanningar” om försäljning och säljare som hängt med länge. En av de kanske starkaste och mest kända är…

Fem sätt att korta din säljcykel

I många branscher är säljcyklerna långa, ibland flera år. Säljcyklerna tenderar dessutom av olika anledningar att bli…

Öka din försäljning genom att bli en expert

Den tiden då du bara behövde vara duktig på försäljning och kunna din produkt är för länge sedan förbi. Rollen som…

Agerar du ändligt eller oändligt?

Hur agerar ni på er arbetsplats, skär ni kostnader eller skapar ni nöjda kunder? Är svaret skär kostnader är du…

Listan med drömkunder

Det var en gång en säljare som alltid klarade sina mål oavsett vilka mål som sattes. Hon fick in flera nya kunder till…

Hela organisationen måste fokusera på kundnytta

För att ett företag ska vara framgångsrikt i längden krävs det att inte bara säljledet funderar över och fokuserar på…

Sju enkla fel som gör att du förlorar kunder

Det finns många saker som kan göra att du förlorar kunder. Ibland är orsaken till att man tappar en kund mer…