
Beslutsfattare: Identifiera och nå fram till dem
Arbetar du med B2B behöver du nå fram till olika beslutsfattare. Ju mer komplex din lösning är och ju större

Arbetar du med B2B behöver du nå fram till olika beslutsfattare. Ju mer komplex din lösning är och ju större

Storleken på din totala adresserbara marknad (TAM) är ett viktigt värde för att kunna fatta beslut kring hur du ska

Att hantera kunddata, Contact management på engelska, behöver ske korrekt och effektivt för att kunna stödja din försäljning och tillväxt.

Målgruppsanalys hjälper dig med en av grunderna för att lyckas med försäljningen och få ditt företag att växa, förmågan att

Svag nykundsförsäljning leder nästan alltid till en krympande omsättning. För att skapa tillväxt behöver du attrahera nya kunder. Beroende på

I forntiden var kunskap om de bästa jakt- och fiskemarkerna en grund för överlevnad. Den gick i arv genom generationerna
Målgruppsarbete inom försäljning och marknadsföring handlar om att löpande identifiera, analysera och engagera rätt kundgrupp. Företag segmenterar ofta målgruppen efter faktorer som ålder, kön, inkomst, livsstil och köpbeteende. Genom att förstå målgruppens behov blir det lättare att skapa relevant kommunikation. Anpassade budskap ökar chanserna att väcka intresse, bygga relationer och driva försäljning. Målgruppsarbete stärker kopplingen mellan företaget och kunden genom tydligare och mer meningsfulla insatser.