Få sälj och marknad att samarbeta
Att få sälj och marknad att samarbeta kan ge kraftigt ökad försäljning (läs intäkter) till samma eller lägre kostnader. Frågan
Att få sälj och marknad att samarbeta kan ge kraftigt ökad försäljning (läs intäkter) till samma eller lägre kostnader. Frågan
Det börjar bli bättre men det är fortfarande långtifrån bra. Traditionella marknads- och försäljningsavdelningar kör alltför ofta på i parallella
Inbound Marketing är en av de metoder och arbetssätt som tagits fram för att möta förändringen kring hur vi köper
Försäljning och marknad har precis som alla områden en mängd ord, begrepp och termer som är långt ifrån självförklarande. För
Webinar har på kort tid blivit en mycket effektiv metod för att möta kunden. Metoden fungerar både för ren nyförsäljning
E-post är ett mycket effektivt sätt att kommunicera med både befintliga och potentiella kunder. Konkurrensen är dock hög då man
Marknadschef är en nyckelposition inom företag, ansvarig för att leda och utveckla marknadsföringsstrategier och kampanjer som stöder företagets övergripande affärsmål. Denna roll innefattar ansvar för produktlanseringar, varumärkesförvaltning, marknadsundersökningar och kundkommunikation. Marknadschefen samarbetar nära andra avdelningar såsom försäljning och produktutveckling för att säkerställa att marknadsföringsinsatserna är väl integrerade och effektiva. Deras arbete är avgörande för att attrahera och behålla kunder samt att stärka företagets marknadsposition.
Du får våra säljtips, inbjudningar till webinar och andra event om försäljning och tillväxt. Helt kostnadsfritt.
Försäljningschefen är ett försäljningsutvecklingsföretag som hjälper företag i hela Norden att skapa ökad försäljning och mer förutsägbar tillväxt. Vi erbjuder tjänster som föreläsningar, rådgivning och utbildningar.