
Hur du kvalificerar dina leads
Att vara eller inte vara är en klassisk fråga från Hamlet. En liknande fråga behöver vi inom sälj ställa oss

Att vara eller inte vara är en klassisk fråga från Hamlet. En liknande fråga behöver vi inom sälj ställa oss

Nå kunder är kritiskt för att lycka med försäljning. Alla företag och enskilda säljare har dock individer eller grupper av

En grund i allt försäljningsarbete är att det finns en väl definierad målgrupp. För att hitta potentiella kunder måste du

Är kalla samtal fortfarande er huvudsaklig källa till att få kontakt med nya kunder? Då kan det vara dags att

Skapa leads automatisk låter lite som science fiction. I verkligheten är det mer science än fiction. Säljare lägger generellt mycket

Prospektera handlar om att hitta de människor och företag som har ett problem som du kan lösa. Dessutom skall de

Prospektering handlar om arbetet med att hitta företag och kontaktpersoner som är potentiella kunder. Företag och kontaktpersoner du vill börja
Prospekt inom försäljning och affärer beskriver företag, produkter eller investeringserbjudanden på ett tydligt och informativt sätt. Dokumentet hjälper säljare eller investerare att presentera viktiga fördelar och egenskaper för potentiella intressenter. Ett prospekt kan visa vad kunden vinner på att välja erbjudandet. Inom finans fungerar prospektet även som ett juridiskt dokument vid emission av värdepapper. Det innehåller information om bolagets verksamhet, ekonomi och investeringsrisker. Genom ett väl utformat prospekt skapar företaget förtroende och tydlighet.