
Idealkundsprofil (ICP): Fokusera på rätt kunder
En idealkundsprofil eller Ideal Customer Profile (ICP) bidrar till ett ökat fokus i försäljningsarbetet. En idealkundsprofil är ett stöd i

En idealkundsprofil eller Ideal Customer Profile (ICP) bidrar till ett ökat fokus i försäljningsarbetet. En idealkundsprofil är ett stöd i

Att få sälj och marknad att samarbeta kan ge kraftigt ökad försäljning (läs intäkter) till samma eller lägre kostnader. Frågan

En kundresekarta ger dig den konkreta ”att-göra-listan” som omsätter teori till säljresultat. I stället för att beskriva hela customer journey-ramverket

Data ger oss möjlighet att ta bättre beslut på kortare tid. När man pratar data är det många som tänker

Det börjar bli bättre men det är fortfarande långtifrån bra. Traditionella marknads- och försäljningsavdelningar kör alltför ofta på i parallella

Digitaliseringen innebär en mängd möjligheter vad gäller företagens försäljningsarbete. Många går att välja eller välja bort. Fler och fler blir

Content Marketing är numera en mycket vanligt förekommande marknadsföringsmetod. Rätt använd kan den ge ett betydande stöd till försäljning och

Om det inte redan är så på ditt företag är det hög tid nu. Att få ihop försäljning och marknad

Skapa leads automatisk låter lite som science fiction. I verkligheten är det mer science än fiction. Säljare lägger generellt mycket
Smarketing kombinerar sälj och marknadsföring i en gemensam strategi där avdelningarna samarbetar för att nå affärsmålen. Avdelningarna delar insikter, kunddata och strategier för att kommunicera enhetligt med kunderna. Samarbetet stärker leadsgenereringen och hjälper säljarna att omvandla potentiella kunder till affärer. Genom att arbeta tillsammans skapar sälj och marknadsföring en effektiv process och en bättre kundupplevelse. Smarketing driver både försäljningen och kundrelationerna framåt.