
Idealkundsprofil (ICP): Fokusera på rätt kunder
En idealkundsprofil eller Ideal Customer Profile (ICP) bidrar till ett ökat fokus i försäljningsarbetet. En idealkundsprofil är ett stöd i
En idealkundsprofil eller Ideal Customer Profile (ICP) bidrar till ett ökat fokus i försäljningsarbetet. En idealkundsprofil är ett stöd i
En persona kan bli ytterligare ett dokument att fylla i eller ett kraftfullt stöd i ert försäljningsarbete. I den alltmer
Kundresan handlar om att utgå från kunden och titta utifrån och in. En kundresa kombineras ofta med en säljprocess för
För att förstå kundens problem, leda samtal framåt och få nya insikter gäller det att fråga, fråga och fråga mer.
Att känna sin kund är en av de mest grundläggande sakerna inom försäljning och marknad. Trots detta finns det alltför
Ställ fler frågor och sälj mer. Kan det vara så enkelt. Vi har alla lite att lära av barn och
För att bli framgångsrik inom försäljning måste du lära dig att påvisa kundnytta. För att kunna få fram kundnyttan behöver
Kundanalys är en metod inom affärsvärlden för att samla in, analysera och tolka data om kunder för att förstå deras beteenden, behov och preferenser. I försäljning och marknadsföring används kundanalys för att skapa riktade strategier och skräddarsy erbjudanden som ökar kundtillfredsställelse och lojalitet. Analysen kan omfatta demografiska data, köphistorik, interaktionsbeteende och feedback. Genom att förstå kunderna på djupet kan företag förbättra sina produkter, tjänster och kommunikation, vilket leder till effektivare försäljning och starkare kundrelationer.
Du får våra säljtips, inbjudningar till webinar och andra event om försäljning och tillväxt. Helt kostnadsfritt.
Försäljningschefen är ett försäljningsutvecklingsföretag som hjälper företag i hela Norden att skapa ökad försäljning och mer förutsägbar tillväxt. Vi erbjuder tjänster som föreläsningar, rådgivning och utbildningar.