Tillväxt och försäljning i kristider
Olika typer av kriser uppstår från tid till annan. Vissa, som Covid, drabbar hela världen. Vissa sker plötsligt och intensivt,
Olika typer av kriser uppstår från tid till annan. Vissa, som Covid, drabbar hela världen. Vissa sker plötsligt och intensivt,
När lågkonjunkturen kommer ändras förutsättningarna för att lyckas med försäljningen. Beroende på ålder och erfarenhet hos din personal kan det
Att växa under en kris kan verka omöjlig. Det är inte lätt, men möjligheten finns om du väljer det. Kineserna
Tillväxt eller försvinn kan låta hårt. Det är dock de två alternativen du har att välja på. När det är
Ledare som närmar sig tuffa ekonomiska tider med en få-till-det-väsentliga-attityd, klara en lågkonjunktur med förnyad kraft och en bra start
Företag vill i grunden ha trygghet och förutsägbarhet. När det är mycket osäkerhet reagerar börsen negativt, det blir generellt svårare
Lågkonjunktur avser en period av minskad ekonomisk aktivitet över en längre tid, vilket karakteriseras av fallande BNP, ökat arbetslöshet och minskad produktion och investeringar. I affärssammanhang påverkar en lågkonjunktur företagens försäljning och lönsamhet negativt, vilket kan leda till nedskärningar och omstruktureringar för att anpassa sig till den förändrade marknaden.
Du får våra säljtips, inbjudningar till webinar och andra event om försäljning och tillväxt. Helt kostnadsfritt.
Försäljningschefen är ett försäljningsutvecklingsföretag som hjälper företag i hela Norden att skapa ökad försäljning och mer förutsägbar tillväxt. Vi erbjuder tjänster som föreläsningar, rådgivning och utbildningar.