Hur du gör en prishöjning utan att förlora kunder
Att få maximalt betalt för dina produkter och tjänster underlättar att skapa tillväxt och lönsamhet. För att kunna få maximalt
Att få maximalt betalt för dina produkter och tjänster underlättar att skapa tillväxt och lönsamhet. För att kunna få maximalt
Lägsta pris är något många eftersöker. Många företag, framför allt konsumentföretag, har börjat ge lägsta pris-garantier. Att ge lägsta pris
Kundtypen ”Lägsta pris-kunder” kan fel hanterade göra att ni förlorar värdefull säljtid och förlorar pengar genom krympande marginaler. I värsta
När det kommer till pris är det naturligt att köparen vill ha ett så lågt pris som möjligt och säljaren
Diskussioner om prissättning är ofta pågående i många bolag och ännu mer inom försäljningsavdelningar. Frågan om pris och då framför
Vill du ta bättre betalt än dina konkurrenter? I princip alla vinner på att sälja på värde och nytta istället
Att skapa säljande offerter är sista steget i dina säljprocesser. Att göra riktigt bra offerter tar ofta en del tid
Prisestimat är en preliminär beräkning av kostnaden för en vara eller tjänst innan ett slutgiltigt pris fastställs. Inom försäljning och affärer används prisestimat för att ge potentiella kunder en uppfattning om vad de kan förvänta sig att betala. Denna praxis är särskilt vanlig i branscher där priset kan variera beroende på projektets omfattning, materialkostnader eller arbetsinsats. Ett noggrant och realistiskt prisestimat är viktigt för att bygga förtroende mellan säljare och köpare och kan bidra till att undvika framtida missförstånd.
Du får våra säljtips, inbjudningar till webinar och andra event om försäljning och tillväxt. Helt kostnadsfritt.
Försäljningschefen är ett försäljningsutvecklingsföretag som hjälper företag i hela Norden att skapa ökad försäljning och mer förutsägbar tillväxt. Vi erbjuder tjänster som föreläsningar, rådgivning och utbildningar.