
Lyckas med försäljningen i Q4
När vi går in i Q4 är det 25 procent kvar av året för att lyckas med försäljningen. Tiden till

När vi går in i Q4 är det 25 procent kvar av året för att lyckas med försäljningen. Tiden till

En säljprocess är grunden för att lyckas med försäljning. De bästa säljarna och mest framgångsrika företagen har en mer eller

SWOT-analys är en metod för strategisk planering som hjälper personer eller organisationer att identifiera styrkor, svagheter, möjligheter och hot relaterade

Att växa under en kris kan verka omöjlig. Det är inte lätt, men möjligheten finns om du väljer det. Kineserna

Säljtratten är en modell som har varit med under lång tid och som känns igen av många som har arbetat

Att projektleda och sälja påminner till stora delar om varandra och många av de egenskaper en duktig projektledare har behöver

För alla som båda säljer och levererar sin tjänst är det en stor utmaning att få en jämnare beläggning. Ofta

Säljplanering är grunden för att lyckas med försäljningen. Trots det läggs ofta mer tid på att prata om marknadsplaner än

Säljplanen är en av de viktigaste styrdokumenten för att hantera din försäljningsstrategi. För att göra en enkel och grundläggande säljplan
Säljplanering är processen där företag systematiskt organiserar och strukturerar sina försäljningsaktiviteter för att nå bästa möjliga resultat. Den inkluderar analys av marknaden, identifiering av målgrupp, sättande av försäljningsmål samt fördelning av resurser. Planeringen omfattar också tid och strategier för att nå målen. Genom effektiv säljplanering kan företaget fokusera sina insatser där de ger störst nytta och därmed öka tillväxt och lönsamhet.