Vad är Social Selling – Definition och exempel
Social Selling är numera ett vanligt förekommande begrepp inom försäljning. Definitionen av begreppet är ”Social Selling är att hitta och
Social Selling är numera ett vanligt förekommande begrepp inom försäljning. Definitionen av begreppet är ”Social Selling är att hitta och
Vill du ha fler leads att bearbeta? Social Selling – Modern relationsförsäljning är en metod som hjälper dig att skapa
Sociala nätverk och framför allt LinkedIn är ett fantastiskt verktyg för säljare. Det går att använda på mer eller mindre
Social försäljning (Social Selling) är snabbt på väg att bli ett måste och inte bara något som ökar din säljeffekt.
Inom försäljning är ABC förkortningen för Always Be Closing, att hela tiden gå på avslut. Det är fortfarande högst relevant
Rätt använt kan du använda LinkedIn för att öka din försäljning. Låt oss titta närmare på hur du går tillväga.
Social försäljning är inte längre en fluga utan något som är här för att stanna. Har du inte redan kommit
De absolut flesta som arbetar med försäljning har redan idag ont om tid. Kraven har ökat precis som överallt annars
Social försäljning har snabbt gått från att vara ett modeord till att bli ett mycket effektivit sätt för framgångsrika säljare
Social försäljning: Social försäljning, eller social selling, är en metod inom försäljning där säljare använder sociala medier för att interagera direkt med potentiella kunder. Metoden omfattar att bygga relationer, dela relevant innehåll och svara på frågor genom plattformar som LinkedIn, Twitter och Facebook. Syftet är att skapa förtroende och förståelse för kundens behov, vilket kan leda till ökad försäljning och förbättrade kundrelationer.
Du får våra säljtips, inbjudningar till webinar och andra event om försäljning och tillväxt. Helt kostnadsfritt.
Försäljningschefen är ett försäljningsutvecklingsföretag som hjälper företag i hela Norden att skapa ökad försäljning och mer förutsägbar tillväxt. Vi erbjuder tjänster som föreläsningar, rådgivning och utbildningar.