Provision: Allt du behöver veta

Begreppet provision är för många starkt förknippat med försäljning och säljare. Det är också något som tar mycket tid…

Lågkonjunktur: Hur du lyckas med försäljningen trots dåliga tider

När lågkonjunkturen kommer ändras förutsättningarna för att lyckas med försäljningen. Beroende på ålder och erfarenhet…

Distansmöte – 24 tips för lyckas med ditt möte online

Fler och fler möten sker idag på distans och framför allt online. Oavsett om det är interna möten eller möten med…

Hur du lyckas med att leda på distans

Att inte medarbetarna alltid arbetar från kontoret blir allt vanligare. För många inom försäljning är detta inget nytt.…

Fem viktiga områden för en modern säljare

Rollen som säljare förändras snabbt och för att fortsätta vara framgångsrika måste många säljare modernisera sitt sätt…

8 saker att tänka på för en bra affärslunch

Affärslunch, att kombinera lunch och affärer, är oftast en utmärkt idé. Vinsterna är flera, du blir effektivare då du…

Innesäljare och rösten

En innesäljare har en mängd kanaler för att driva sin försäljning, som mail, sociala medier och telefonen. Den…

Fem principer för att bli en stjärnsäljare

Stjärnsäljare är ett begrepp som användas om de allra bästa säljarna. Det finns ingen vedertagen definition av en…

Använd dig av det förflutna och framtiden för att sälja mer

Du kan lätt bli mer framgångsrik genom att inte bara prata nutid med dina potentiella kunder, utan också använda dig av…

Hittar fler potentiella kunder med minimal insats

En grund i allt försäljningsarbete är att det finns en väl definierad målgrupp. För att hitta potentiella kunder måste…