
Marknads- och försäljningsbudget som ger resultat
Budgetarbetet ses allt för ofta som ett arbete som mest rör ekonomiavdelningen. Att gå på djupet med marknads- och försäljningsbudget är långt ifrån en självklarhet på alla
Budgetarbetet ses allt för ofta som ett arbete som mest rör ekonomiavdelningen. Att gå på djupet med marknads- och försäljningsbudget är långt ifrån en självklarhet på alla
Att får en RFP (Request for Proposal) eller RFQ (Request for Quotation) är vardag i många branscher. För många är en RFP något positivt och arbetet
Offerten är äntligen färdig, pdf:a eller ladda upp i ditt offertverktyg och skicka. Klart! Då kan du sätta igång med nästa uppgift. Vad hände där? Du
När kunden ber om en offert är min uppfattning att de flesta säljare ser det som en köpsignal. De sätter då direkt igång och börjar skriva
Hur ofta har det hänt dig att kunden fått en offert och sedan blir det tyst? Du får jaga och jaga för att försöka få kontakt
När det är dags att skriva en säljande offert närmar sig ofta säljprocessen målet. Det brukar ge både energi och fokus vilket är bra då du
Ett av de vanligaste felen säljare gör är att slarva med uppföljningen. Att inte följa upp kommer utan tvekan att leda till att du säljer sämre.
Att skapa säljande offerter är sista steget i dina säljprocesser. Att göra riktigt bra offerter tar ofta en del tid i anspråk. Beroende på bransch bör
Lämna dina uppgifter eller ring på 0790-10 22 00 så tar vi ett samtal om hur vi kan hjälpa dig, ditt team och ditt företag att öka sin försäljning och tillväxt.
Du får våra säljtips, inbjudningar till webinar och andra event om försäljning och tillväxt. Helt kostnadsfritt.
Försäljningschefen är ett försäljningsutvecklingsföretag som hjälper företag i hela Norden att skapa ökad försäljning och mer förutsägbar tillväxt. Vi erbjuder tjänster som föreläsningar, rådgivning och utbildningar.