
Följ upp dina affärer och kunder så sälj du mer
Ett av de vanligaste förbättringsområdena som kunder nämner för säljare är bättre uppföljning. Att missa uppföljning leder till missade affärer. Vissa undersökningar visar på att så
Ett av de vanligaste förbättringsområdena som kunder nämner för säljare är bättre uppföljning. Att missa uppföljning leder till missade affärer. Vissa undersökningar visar på att så
Att nöjda kunder är att krav för att lyckas med merförsäljning är inget revolutionerande. Är kunden inte nöjd är det betydligt svårare, om inte omöjligt, att
För att förstå kundens problem, leda samtal framåt och få nya insikter gäller det att fråga, fråga och fråga mer. Detta är allmänt känd kunskap inom
Social Selling är när säljarna på olika sätt möter och interagerar med potentiella kunder i sociala medier. Det är ett effektivt sätt att möta och hantera
När det kommer till pris är det naturligt att köparen vill ha ett så lågt pris som möjligt och säljaren vill ha ett så högt pris
En grund i allt försäljningsarbete är att det finns en väl definierad målgrupp. För att hitta potentiella kunder måste du ha en en väl fungerande process
Du kan vinna mycket på att underhålla dina relationer. Många säger att de är bra på relationer och lägger tid på att utveckla sitt nätverk. Samtidigt
Det finns vissa kunder där relationerna aldrig blir riktigt bra, anledningarna kan vara många. Det är något som blev fel i början, organisationerna har olika värderingar,
Lämna dina uppgifter eller ring på 0790-10 22 00 så tar vi ett samtal om hur vi kan hjälpa dig, ditt team och ditt företag att öka sin försäljning och tillväxt.
Du får våra säljtips, inbjudningar till webinar och andra event om försäljning och tillväxt. Helt kostnadsfritt.
Försäljningschefen är ett försäljningsutvecklingsföretag som hjälper företag i hela Norden att skapa ökad försäljning och mer förutsägbar tillväxt. Vi erbjuder tjänster som föreläsningar, rådgivning och utbildningar.